آفتاب

بذرپاش: دولت نمایندگان مجلس را در جریان مذاکرات هسته ای قرار دهد

بذرپاش: دولت نمایندگان مجلس را در جریان مذاکرات هسته ای قرار دهد

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات گفت: دولت نمایندگان مجلس را محرم بداند و آنها را در جریان مذاکرات هسته ای قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «مهرداد بذرپاش» در جلسه علنی روز دوشنبه در اخطار به ماده 84 قانون اساسی با بیان این که یکی از مشاوران ارشد رییس جمهور و رییس حوزه مشاوران رییس جمهوری سخنانی بیان کرده است افزود: صحبت های وی توهین به مردم و شعور مردم است.

وی ادامه داد: مردم جواب خودبرتر بینی را مانند انتخابات سال 84 و 88 همچنین انتخابات مجلس هفتم، هشتم و نهم و دو دوره گذشته شوراها را خواهند داد.

بذرپاش گفت: این رویکرد دولت قطعا به دیکتاتوری ختم خواهد شد که رگه هایی از آن را در برخورد با منتقدان توافق ژنو، مطبوعات منتقد دولت، اظهارنظر درباره انحلال مجلس و تشکیل مجلسی همراه با دولت به عنوان وکیل الدوله مشاهده می کنیم.

وی با طرح این پرسش از تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: چرا مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان مردم و مجلس را نامحرم می دانند اما سنای آمریکا محرم هستند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در جریان هیچ یک از بندهای توافق نامه ژنو نبوده و دولتمردان ما کمی از رییس جمهور آمریکا یاد بگیرند که سنا و نمایندگان این کشور را محرم می داند اما ما محرم نیستیم.

محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست مجلس را برعهده داشت درباره بخش اول تذکر «مهرداد بذرپاش» گفت: انتظار همه نمایندگان از آقای ترکان که دارای تجربه طولانی مدیریتی و از خانواده ایثارگران و شهدا است انتظار دارد تا دغدغه نظام که تعامل بین دولت و مجلس است را جدی بگیرند.

وی گفت: تصمیمات و سخنان آقای ترکان باید در راستای تعامل دو قوا باشد و از هر سخن که این تعامل را هدف قرار دهد بپرهیزند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره بخش دوم تذکر بذرپاش نیز گفت: مجلس شورای اسلامی در شورای عالی امنیت ملی حضور دارد و از این منظر تمامی مسائل کلیدی و حتی اقتصادی کشور را رصد می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: نظام و دولت از منافع ملی پاسداری کنند و به دغدغه های نمایندگان درباره افزایش اقتدار کشور و نظام توجه داشته باشند.

سیام(3)**9103**9132 ** 1418
کد N68959

وبگردی