آفتاب

سامانه ضد موشکی جدید رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب‌الله و حماس

سامانه ضد موشکی جدید رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب‌الله و حماس

یکی از مسئولان شرکت ساخت تجهیزات پیشرفته نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم درصدد است تا برای مقابله با موشک‌های کوتاه‌برد و خمپاره‌ها، سامانه موشکی جدیدی را مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، یکی از مسئولان شرکت ساخت تجهیزات رژیم صهیونیستی (رافائل) فاش کرد که این رژیم درصدد است تا سامانه موشکی جدیدی برای مقابله با موشک‌های کوتاه‌برد و گلوله‌های خمپاره‌ای مستقر کند که اسرائیل از سوی حزب‌الله و سوریه در شمال و از حماس در جنوب در معرض آن قرار دارد.

نام این سامانه "پرتوی آهنین" است و قرار است در سالن نمایشگاه هوایی که سه هفته دیگر در سنگاپور برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته شود.

به گفته مسئولان رافائل این سامانه به علت استفاده از اشعه لیزر در مقابله با موشک‌ها با "گنبد آهنین" و "عصای سحر‌آمیز" تفاوت دارد.

قرار است این سامانه به خاطر عدم توانایی گنبد آهنین در مقابله با موشک‌هایی که از مسافت‌های بسیار کوتاه شلیک می‌شوند، مستقر شود.

این سامانه پنجمین لایه از سامانه‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید و تحت پوشش چهار لایه دیگر سامانه دفاع هوایی اسرائیل شامل "گنبد آهنین"، "عصای سحرآمیز"، "هیتس 2" و "هیتس 3" عمل می‌کند.

انتهای پیام

کد N68858

وبگردی