آفتاب

سفیر آمریکا: مخالفان سوری باید به ژنو 2 بروند/ رویکرد عربستان به سوریه تغییر می‌کند

سفیر آمریکا: مخالفان سوری باید به ژنو 2 بروند/ رویکرد عربستان به سوریه تغییر می‌کند

سفیر آمریکا در سوریه ضمن آنکه به مخالفان سوری حکم کرده تا در کنفرانس ژنو 2 شرکت کنند، خاطرنشان کرد که تغییرات بسیاری در سیاست عربستان سعودی نسبت به بحران سوریه به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المنار، یکی از مقام‌های کمیته اجرایی "ائتلاف ملی سوریه" گفت: رابرت فورد، سفیر غیرمقیم آمریکا در سوریه در نشست فوری مقام‌های ائتلاف ملی سوریه در استانبول تهدید کرده اگر هر یک از مقام‌های ائتلاف ملی سوریه در نشست ژنو 2 شرکت نکنند، کمک مالی را قطع می‌کند.

علاوه بر فورد تمامی مقام‌های ائتلاف ملی سوریه که با شرکت در ژنو 2 مخالف هستند، در این نشست حضور داشتند؛ از این میان می‌توان به لوی الصافی، انس العبده، هیثم المالح، برهان غلیون، نجیب القدبن و ماهر نعیمی اشاره کرد.

یکی از مقام‌های ائتلاف ملی سوریه که به ریاض حجاب، نخست وزیر برکنار شده سوریه نزدیک است، گفت: در جریان این نشست، رابرت فورد به مقام‌های ائتلاف ملی سوریه گفت که شاهزاده بندر بن سلطان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان به دلیل بیماری و خستگی روحی در آمریکا در تعطیلات به سر می‌برد.

رابرت فورد افزود: می‌خواهم به شما اطلاع دهم که تغییراتی از ماه مارس سال جاری میلادی در سیاست عربستان سعودی نسبت به بحران سوریه رخ می‌دهد. این تغییرات از سوی بندر بن سلطان و سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ما هم‌چنین می‌خواهیم به شما بگوییم که آمریکا از سعد حریری، رئیس جریان المستقبل، خواسته تا در یک دولت ائتلافی با حزب‌الله در این کنفرانس شرکت کند. کمیته عربستان سعودی برای لبنان و سوریه که متشکل از عبدالعزیز خوجه، عبدالعزیز بن عبدالله السعود و مقرن بن عبدالله السعود است، دست به کار شده و پرونده لبنان و سوریه را از بندر بن سلطان خواهد گرفت.

این سفیر آمریکا در سوریه به مخالفان سوری گفت: برنامه بندر بن سلطان برای جنگ داخلی سوریه پیامدهای اسفبار و فاجعه آمیزی در سوریه و منطقه به همراه داشته است. این برنامه باعث به وجود آمدن پایگاه قدرتمند القاعده در سوریه شده که آمریکا قادر به مقابله با آن نیست، به همین منظور شما باید از مخالفت دست بردارید و به کنفرانس ژنو 2 بروید.

انتهای پیام

کد N68755

وبگردی