آفتاب
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام خبر داد:

ورود بیش از 5 هزار پرونده در 9 ماه به تعزیرات حکومتی

ورود بیش از 5 هزار پرونده در 9 ماه به تعزیرات حکومتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: از آغاز سال تاکنون 5 هزار و 629 پرونده وارد تعزیرات حکومتی شده است.

فرشید زرگوش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، اظهار کرد: در 9 ماهه نخست امسال این تعداد پرونده در سه بخش تخلفات صنفی و غیرصنفی، بهداشت، درمان و دارو و قاچاق کالا و ارز وارد شعب تعزیراتی استان شده و علاوه بر این تعداد، پرونده‌های مانده از سال گذشته نیز رسیدگی و در حال مختومه شدن هستند.

وی با بیان اینکه میزان پرونده‌های مختومه شده در 9 ماهه نخست امسال 6 هزار و 86 فقره پرونده است، افزود: تعداد 54 فقره پرونده نیز به عنوان باقی مانده شعب در دست بررسی هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تصریح کرد: متهمین پرونده‌ها به مبلغ 12 میلیارد و 99 میلیون و 208 هزار و 876 ریال جزای نقدی، پلمپ واحد متخلف، ضبط کالا و غیره محکوم شده‌اند.

وی تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها از تاریخ ورود تا پایان رسیدگی کمتر از 20 روز بوده و متوسط زمان اجرای احکام پرونده‌ها نیز کمتر از 15 روز بوده است.

زرگوش تصریح کرد: چنانچه مردم از عملکرد برخی دستگاه‌ها یا شرکت‌های دولتی و غیر‌دولتی که در قبال اخذ بها، خدمت یا کالایی را به مردم ارائه می‌دهند شکایاتی داشته باشند در اسرع وقت به آنها رسیدگی خواهد شد و در همین راستا در چندین مورد برخی از شرکت‌های دولتی که قبوض آنها (میزان بهای مصرفی) مورد اعتراض برخی از شهروندان قرار گرفته بود با طرح شکایت در تعزیرات حکومتی منجر به صدور رای به نفع شکات و محکومیت شرکت‌های مذبور به علت تقلب و گرانفروشی و جبران خسارت وارده به شهروندان شده است.

انتهای پیام

کد N68713

وبگردی