آفتاب
/اختتامیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی/

نماینده رییس مجلس لبنان: وحدت نیاز اساسی جهان اسلام است

نماینده رییس مجلس لبنان: وحدت نیاز اساسی جهان اسلام است

نماینده رییس مجلس لبنان گفت: هدف جنگ علیه سوریه،‌ کشتار مردم در عراق و لبنان و تلاش برای ایجاد تفرقه میان اقوام و مذاهب در ایران به خاطر این است که این کشورها پایه و اساس و مقاومت را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر خلیل حمدان نماینده نبیه بری رییس مجلس لبنان که به نمایندگی از وی در اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی صحبت می‌کرد، با تاکید بر نقش مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف کشور اسلامی و ادامه خط مشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) همیشه بر وحدت امت اسلامی تاکید داشته‌اند و این کنفرانس که حول محور قرآن کریم برگزار می‌شود نیاز جهان اسلام در شرایط کنونی است.

وی با طرح این سوال که هدف جنگ علیه سوریه چیست و چرا امنیت لبنان و عراق را هدف قرار داده‌اند و برای ایجاد تفرقه بین عرب و فارس در ایران تلاش می‌کنند، گفت: آیا جز این است که این کشورها مقاومت را تشکیل می‌دهند و جمهوری اسلامی ایران پایه و اساس امت اسلامی و محور دفاع از مسائل این امت است.

نماینده رییس مجلس لبنان گفت: جهان اسلام در شرایط تفرقه و چند دستگی به سر می‌برد و امروز وحدت نیاز اساسی جهان اسلام است و این مسئله اهمیت برگزاری این کنفرانس‌ها را نشان می‌دهد.

در ادامه این مراسم شیخ ابوالخیر الزبیری رییس شورای هماهنگی ملی پاکستان نیز با تاکید بر اهمیت و ضرورت وحدت اسلامی تصریح کرد: استعمار تلاش می‌کند در همه کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کند و ما این مسئله را در پاکستان می‌بینیم اما در سایه تلاش علما این اتحاد بین مسلمین ایجاد شده است.

در پایان بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از مرحوم آیت‌الله معرفت و مولانا قاضی حسین احمد شخصیت برجسته پاکستانی به عنوان چهره‌های تقریبی و از کتاب "محمد(ص)" به عنوان کتاب سال تقریبی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

کد N68712

وبگردی