آفتاب

رئیس پلیس سابق دوبی: اردوغان، راه اخوان المسلمین مصر را در پیش گرفته

رئیس پلیس سابق دوبی: اردوغان، راه اخوان المسلمین مصر را در پیش گرفته

رئیس پلیس سابق دوبی با انتقاد از دولت ترکیه تاکید کرد: حزب عدالت و توسعه دقیقا همان راهی را می‌رود که اخوان المسلمین مصر در پیش گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، ضاحی خلفان، رئیس پلیس سابق دوبی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "توییتر" نوشت: حزب عدالت و توسعه، جریان حاکم در ترکیه با توهین به دستگاه قضایی و پلیس این کشور و متهم کردن آنها به فساد مالی دقیقا همان مسیری را در پیش گرفته که حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر در پیش گرفته بود.

وی تاکید کرد: تظاهرکنندگان و معترضان ترکیه‌ای واکنش‌های سخت و خشونت‌آمیزی به این امر نشان خواهند داد.

ضاحی خلفان گفت: حزب عدالت و توسعه ترکیه دستگاه قضایی و پلیس این کشور را به فساد مالی متهم می‌کند و این دقیقا همان کاری است که اخوان المسلمین پیشتر در مصر انجام داد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که حزب عدالت و توسعه ترکیه با ضربات سنگینی مواجه شود که پایه‌های این حزب را سست کرده و آن را با چالش‌های سیاسی متعددی مواجه کند.

ضاحی خلفان همچنین عنوان داشت: حزب عدالت و توسعه ترکیه با همدستی جریان اخوان المسلمین مصر اقدام به خرید برخی اراضی در منطقه سیناء کرده تا به این وسیله رضایت اسرائیل را جلب کند.

وی همچنین تاکید کرد که برخی توطئه‌ چینی‌ها توسط حزب آزادی و عدالت و حزب حاکم ترکیه علیه مصر را کشف کرده است.

انتهای پیام

کد N68556

وبگردی