آفتاب
تحولات اوکراین ؛

آمادگی ایوانکوویچ برای مذاکره با مخالفان/ 10 نفر به اتهام حمله به پلیس بازداشت شدند

آمادگی ایوانکوویچ برای مذاکره با مخالفان/ 10 نفر به اتهام حمله به پلیس بازداشت شدند

آمادگی رئیس جمهوری اوکراین برای مذاکره با مخالفان، تصمیم ایوانکوویچ برای تشکیل کمیته بررسی برای پایان دادن به بحران و بازداشت 10 نفر به اتهام حمله به پلیس از جمله خبرهای مرتبط با این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایتارتاس در گزارشی به اظهارات آرسنی یاتسنیوک رهبر حزب مخالف "سرزمین پدری" اوکراین در میدان استقلال در کی یف در رابطه با آمادگی رئیس جمهوری این کشور برای مذاکره با مخالفان دولت پرداخت.

ویتالی کلیچکو رهبر حزب ائتلاف اصلاحات دموکراتیک اوکراین نیز پس از دیدار با رئیس جمهوری این کشور از تصمیم ویکتور ایوانکوویچ برای تشکیل یک کمیته بررسی برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور خبر داد که شامل نمایندگانی از ریاست جمهوری، دولت و احزاب و تشکل های سیاسی مخالف است.

ویتالی کلیچکو همچنین بر لزوم پیوستن نیروهای امنیتی به معترضان ضد دولتی و دخالت رئیس جمهوری اوکراین برای توقف درگیریها در این کشور تاکید کرد.

وزارت کشور اوکراین نیز از زخمی شدن 70 نفر در جریان درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان مخالف دولت در تظاهرات میدان استقلال شهر کی یف خبر داد که 40 نفر از آنها در بیمارستان بستری شده اند.

رسانه ها همچنین از به خشونت کشیده شدن تظاهرات شب گذشته در اوکراین خبر داده و اعلام کردند نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان که در اعتراض به ممنوعیت تظاهرات ضد دولتی در پایتخت به خیابانها آمده بودند، از گاز اشک آور، گلوله های دودزا، چوب و سنگ علیه نیروهای پلیس استفاده کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به حمله معترضان به نیروهای پلیس با استفاده از چوب گزارش داد که تظاهرات کنندگان در پی ورود به ساختمان پارلمان بودند و در همین حال 10 نفر به اتهام حمله به نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در ادامه دخالت های خود در امور داخلی اوکراین خواستار آغاز مذاکرات دولت و رئیس جمهوری اوکراین شد.

افرادی که جرم آنها در رابطه با تظاهرات ضد دولتی به اثبات برسد حداکثر به مدت پنج سال زندانی می شوند. علاوه بر آن پلیس می تواند آن دسته از معترضانی را که در تظاهرات ضد دولتی ماسک و یا کلاه بر سر دارند بازداشت کند.

کد N68532

وبگردی