آفتاب

پیکر دیپلمات شهید ایرانی در یمن بامداد دوشنبه وارد تهران شد

پیکر دیپلمات شهید ایرانی در یمن بامداد دوشنبه وارد تهران شد

تهران - ایرنا - پیکر دیپلمات شهید «ابوالقاسم اسدی» که روز شنبه گذشته در یمن به شهادت رسیده بود، بامداد روز دوشنبه طی مراسمی وارد فرودگاه مهرآباد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر شهید اسدی بامداد روز دوشنبه در حالی از یمن وارد خاک کشورمان شد که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه و خانواده این شهید در فرودگاه مهرآباد حضور یافته بودند.

محمدجواد ظریف، در مراسم استقبال از این پیکر شهید، با خانواده شهید ابوالقاسم اسدی ابراز همدردی کرد.

براساس این گزارش، یکشنبه گذشته هیاتی از سوی وزارت امور خارجه کشورمان برای انتقال پیکر وی به تهران عازم صنعا شده بودند.

شهید اسدی دیپلمات 57 ساله کشورمان و مسوول مالی و کنسولی سفارت ایران در یمن، روز شنبه گذشته در منطقه الشمیله در مرکز صنعاء توسط افراد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با وجود تلاش سه ساعته پزشکان، به شهادت رسید.

به گفته منابع یمنی گلوله هایی به دست، سینه و شکم این شهید اصابت کرده بود.

وزارت امور خارجه کشورمان پس از این اتفاق، با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن ترور این دیپلمات ایرانی بر پیگیری جدی برای تعقیب، محاکمه و مجازات سریع عاملان این اقدام ضد بشری تاکید کرد.

به دنبال این حادثه غم انگیز کاردار یمن در تهران به وزارت خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به این اقدام تروریستی به او ابلاغ شد.

ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن نیز در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تأسف از این حادثه، شهادت دیپلمات ایرانی را به ظریف و خانواده شهید ابوالقاسم اسدی تسلیت گفت.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز حمله جنایتکارانه تروریست ها و شهادت دیپلمات ایرانی را محکوم و با اشاره به کنوانسیون های بین المللی، مسوولیت دولت یمن در حفظ امنیت سفارت و دیپلمات های ایران در مقابل هر گونه تعرض را یادآوری کرد.

وی افزود: دولت ایران بر لزوم معرفی و محاکمه عاملان این حادثه در اسرع وقت اصرار دارد و کماکان در انتظار آزادی و تعیین سرنوشت احمد نوبخت دیپلمات ربوده شده است.

ظریف گفت که این گونه اقدامات تروریستی هرگز نخواهد توانست بر عزم ایران برای گسترش روابط با یمن تاثیر بگذارد.

اگر چه هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حادثه را برعهده نگرفته است اما روزنامه الحیات اعلام کرده است که احتمالا این سوء قصد از جانب گروهک تروریستی القاعده انجام شده است.

شبس **9171**1552
کد N68245

وبگردی