آفتاب

رژیم صهیونیستی مانع ارتش لبنان برای برچیدن دودستگاه شنود شد

رژیم صهیونیستی مانع ارتش لبنان برای برچیدن دودستگاه شنود شد

بیروت – ایرنا – ارتش لبنان عصر روز یکشنبه تلاش کرد که دو دستگاه شنود و استراق سمع را که رژیم صهیونیستی در خاک لبنان نصب کرده است، برچیند اما با ممانعت ارتش این رژیم مواجه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری لبنانی، بدنبال اقدامات ایذایی و کارشکنی ارتش صهیونیستی، ارتش لبنان در منطقه العدیسه واقع در جنوب این کشور اعلام آماده باش کرد.

این در حالی است که نیروهای ارتش رژیم صیونیستی نیز در منطقه مقابل العدیسه موسوم به المحافر نیروهای خود را متشکل از 15 سرباز به همراه 3 خودرو نظامی هامر مستقر کرده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که این دو دستگاه شنود در «خط آبی» قرار دارد اما لبنان تاکید دارد که در منطقه تحت حفاظت این کشور است.

خط آبی به منطقه مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی گفته می شود که نیروهای کلاه آبی صلح بان سازمان ملل متحد ( یونیفل) در آن مستقر هستند.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی النشره حاکی است که بیش از 5 خودرو نظامی و زرهپوش دیگر ارتش صهیونیستی به همراه شمار زیادی سرباز در موازات مرزهای لبنان و مقابل منطقه العدیسه و نزدیک اتاق فرمان دستگاه های شنود و دکل ها و تجهیزات کنترل آن مستقر شده اند.

ارتش صهیونیستی همچنین تعدادی خودرو و تجهیزات نظامی وارد شهرک صهیونیست نشین مسکافعام که به منطقه العدیسه لبنان نزدیک می باشد ، کرده است.

نیروهای ویژه یونیفل در منطقه حضور یافته و سرگرم بررسی مکان دقیق نصب دستگاه های شنود و استراق سمع رژیم صهیونیستی است.

نصب صدها دکل و رادارهای ویژه شنود و استراق سمع بر ارتفاعات منطقه که لبنان را تحت پوشش دارند ، علاوه بر به خطر انداختن امنیت لبنان ، موجب اختلال گسترده در سیستم های تلفن همراه و پخش برنامه های تلویزیونی و رادیویی شده است.

خاورم ** 1324**1552
کد N68225

وبگردی