آفتاب
/اختتامیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی/

اراکی: مرکز گفت‌وگوی بین مذاهب تاسیس می‌شود

اراکی: مرکز گفت‌وگوی بین مذاهب تاسیس می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تاسیس مرکز گفت‌وگوی بین مذاهب نیز از پیشنهادات بیست‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی بود که در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در اختتامیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از برگزاری کنفرانس بین‌المللی دفاع از مسجدالاقصی در ماه‌های آینده خبر داد و اظهار کرد: پیشنهاد برگزاری این کنفرانس در نشست روز گذشته با توجه به خطری که قدس شریف را تهدید می‌کند، داده شد و ضیافت علمای مسلمین در مالزی برای برگزاری این کنفرانس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این کنفرانس منجر به اتخاذ مواضع موثر علیه صهیونیست‌ها و راهکارهای عملی در مقابله با توطئه تهدید قدس شریف و اتخاذ موضع هماهنگ از سوی علمای اسلام باشد.

اراکی همچنین از پیشنهاد تشکیل هیات علمایی برای مذاکره با علمای کشورهای مختلف خبر داد و گفت: تاسیس مرکز گفت‌وگوی بین مذاهب نیز از دیگر پیشنهادات بیست‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی بود که در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین با جمع‌بندی مباحث مطرح شده در این دوره از کنفرانس وحدت اسلامی گفت: ضرورت مقابله با جریان تکفیر و افراطی لزوم اتخاذ موضع قوی و اثرگذار علیه این جریان، ضرورت اجتماع حول مشترکات و برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی مراکز دینی در رابطه با مقابله با جریان تکفیر و اتخاذ تصمیم واحد برای مقابله با آن از جمله مباحثی بود که در این سه روز مطرح شد.

انتهای پیام

کد N68120

وبگردی