آفتاب
نتانیاهو :

بسیاری کشورهای عربی دوست اسرائیل هستند؛ حماس تهدیدها را جدی بگیرد

بسیاری کشورهای عربی دوست اسرائیل هستند؛ حماس تهدیدها را جدی بگیرد

همشهری آنلاین: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که بسیاری از کشورهای عربی، اسرائیل را دوست خود می‌دانند و در همین حال در پی حملات راکتی روز جاری نیروی هوایی این رژیم علیه غزه، حماس را به حملات شدیدتر تهدید کرد.

جهان > غرب آسیا- همشهری آنلاین:
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که بسیاری از کشورهای عربی، اسرائیل را دوست خود می‌دانند و در همین حال در پی حملات راکتی روز جاری نیروی هوایی این رژیم علیه غزه، حماس را به حملات شدیدتر تهدید کرد.

به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: بسیاری از کشورهای عربی، اسرائیل را کشور دوست و نه دشمن خود می‌دانند و این را پنهانی یا آشکارا اعلام کرده‌اند.

نتانیاهو در گفت‌وگو با تلویزیون سی تی وی کانادا گفت: بسیاری از کشورهای عربی در نگرانی اسرائیل از برنامه هسته‌ای ایران سهیم هستند.

وی افزود: کشورهای عربی دیگری گروه‌های تندرو اسلام‌گرا را تهدیدی اساسی می‌دانند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره پیشرفت روند سازش با فلسطینیان مدعی شد: هیچ کشوری بیشتر از اسرائیل به دنبال تحقق صلح نیست و ما می‌خواهیم که فلسطینیان از کشوری بهره‌مند باشند که خلع سلاح شده و یهودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد و آخرین چیزی که اسرائیل می‌خواهد این است که پس از خروج از سرزمین‌های فلسطینی، اطمینان داشته باشد که آنجا پایگاهی برای حمله به اسرائیل قرار نخواهد گرفت.

بر طبق این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی چندین حمله راکتی نیروی هوایی این رژیم در سحرگاه امروز علیه نوار غزه خطاب به حماس گفت که تهدیداتش را جدی بگیرند.

نتانیاهو طی نطقی در آغاز جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل برای حفظ آرامش در جنوب اسرائیل قاطع است، این اقدام را با توسل به سیاست پیشگیری و واکنش سریع به آنهایی که قصد حمله به ما دارند، انجام خواهیم داد و به حماس توصیه می‌کنم این سیاست امنیتی را در نظر بگیرد.

نتانیاهو گفت: امروز یکشنبه یکی از اعضای خطرناک جهاد اسلامی فلسطین را هدف گرفتیم ما به حفظ امنیت جنوب اسرائیل در برابر طرف‌های تندرو با قدرت زیاد ادامه می‌دهیم.

وی افزود: من به حماس و جهاد اسلامی توصیه می‌کنم که این تهدیدها را جدی بگیرند زیرا ما در دفاع از امنیت خود در همه طرف‌ها قاطع هستیم و باید بدانند که ما جدی سخن می‌گوییم.

وی در حالی این سخنان را بیان کرد که در حمله صبح یکشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال غزه دو فلسطینی زخمی شدند.

به گفته منابع پزشکی فلسطینی، این حمله یک فلسطینی را که با موتورسیکلت در شمال شهر غزه تردد می‌کرد، هدف قرار داد که باعث زخمی شدن او شد که در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد.

منابع پزشکی فلسطینی افزودند کودکی 12 ساله نیز که نزدیک محل حمله بود زخمی شد.

کد N68099

وبگردی