آفتاب
در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) انجام شد

دیدار رئیس‌جمهور با خانواده شهید و جانباز ۷۰ درصد اهل تسنن

دیدار رئیس‌جمهور با خانواده شهید و جانباز ۷۰ درصد اهل تسنن

رئیس‌جمهور همزمان با هفته وحدت و در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) با خانواده شهید اهل تسنن اسماعیل حسن‌زاده و کامل خلیلی، جانباز 70 درصد دفاع مقدس دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با همسر و فرزندان شهید اسماعیل حسن‌زاده، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و با بیان اینکه هدف از این نامگذاری تقویت اتحاد و برادری میان مسلمانان بوده است، گفت: اصرار داشتم به مناسبت این هفته به دیدار خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اهل تسنن که برای دفاع از میهن اسلامی فداکاری کرده‌اند، بروم.

رییس‌جمهوری افزود: در دورانی که کشور در خطر قرار داشت، هموطنان اهل سنت در کنار برادران شیعه خود ایستادند و از این کشور و آرمان‌های آن دفاع کردند.

روحانی خانواده شهدا را مایه افتخار و برکت کشور توصیف و تصریح کرد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا بتوانیم ادامه‌ دهنده راه شهدا باشیم و به کشور و مردم خود خدمت کنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز این کشور متعلق به همه ملت‌ است، گفت: مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، همه دارای اعتقادات مشترک هستیم و اختلاف و فاصله میان ما بسیار اندک است؛ چرا که همگی معتقد به وحدانیت و قیامت بوده و افتخار می‌کنیم پیامبر که باید درس عزت و اخلاق را از او بیاموزیم، رهبر ماست.

روحانی ابراز امیدواری کرد با دعای خیر و حمایت ملت ایران، به ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بتوانیم در مسیر خدمت به مردم موفق باشیم.

رییس‌جمهور همچنین با حضور در منزل کامل خلیلی، جانباز 70 درصد دفاع مقدس با بیان اینکه ایران و اسلام متعلق به همه ماست، گفت: هر چه از اخلاق، ایمان و فرهنگ داریم، از پیامبر عظیم‌ الشان اسلام و آنچه در جامعه اسلامی و ایران عزیز می‌بینیم از برکت این مولود عزیز است.

روحانی گفت: امروز نه تنها دنیای اسلام، بلکه جهان مدیون پیامبر اسلام است و همه مسلمانان، چه شیعه و چه سنی عاشق پیامبر و اهل بیت آن بزرگوار هستند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: هفته وحدت باید به همه ما یادآوری کند که با یکدیگر برادر و در کنار هم هستیم و آینده مشترکی داریم.

روحانی ادامه داد: راهی که شهدا، جانبازان و ایثارگران رفتند، راه کمال، پیشرفت و دفاع از سرزمین، ناموس و استقلال و عزت بوده و امروز اگر بگوییم سربلندی، عظمت و عزت ایران مدیون فداکاری آنان است، درست گفته‌ایم.

رییس‌جمهور افزود: به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران احترام می‌گذاریم و امیدوارم بتوانیم راه آنان را در مسیر خدمت به ملت ادامه دهیم.

شهید اسماعیل حسن‌زاده سال ۱۳۶۱ در منطقه مهاباد هنگام درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت رسید. کامل خلیلی، جانباز 70 درصد دفاع مقدس هم سال ۱۳۶۸ در منطقه پاسگاه زید شلمچه بر اثر اصابت گلوله به درجه جانبازی نائل شد.

انتهای پیام

کد N68020

وبگردی