آفتاب

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی: شروع آرایش سیاسی گروه‌ها برای انتخابات آینده مفید است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی: شروع آرایش سیاسی گروه‌ها برای انتخابات آینده مفید است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی شروع آرایش سیاسی گروه‌ها برای انتخابات آینده را مفید اما ورود دولت به موضوع انتخابات آینده را تکرار اشتباه دولت‌های گذشته دانست.

به گزارش خبرآنلاین، محمد‌نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان جلسه شورای مرکزی این حزب گفت: دولت باید به جای پرداختن به مباحث انتخابات آینده و جبهه‌گیری در مقابل نمایندگان منتقد، به دنبال حل مشکلات اقتصادی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باشد.

وی با اشاره به بیانیه کاخ سفید در رابطه با برداشت‌های یکسویه آمریکا از توافقنامه ژنو، گفت: دولت آمریکا متأسفانه همچنان بر بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا می‌افزاید و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، نمی‌خواهد دست از دشمنی با ملت ایران بردارد.

وی ادامه داد: اگر ایران نتواند از رآکتور آب سنگین اراک در آینده پلوتونیوم تولید کند، موافقت با فعالیت‌های ساخت‌ و سازی در این راکتور چه مفهومی دارد؟
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از وزارت امور خارجه خواست همانطور که ‌عراقچی اعلام کرده ‌در اکثر موارد و بندهای توافقنامه ژنو با 1+5 به برداشت مشترک رسیده‌اند، جلو برداشت یکسویه آمریکا در این توافق را بگیرد.
حبیبی با تقدیر از برگزار کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی در ایران نیز گفت: امروز جریان سلفی و تکفیری زائیده وهابیت با حمایت اسرائیل، انگلیس و آمریکا، بزرگترین مانع وحدت امت اسلامی محمد رسول الله(ص) است و جهان اسلام باید یکصدا علیه این جریان قیام و از آنها ابراز برائت کنند.
وی با اشاره به نقش خائنانه عربستان در حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست‌های تکفیری، تصریح کرد: ما از موضع قاطع دولت عراق و روسیه علیه دولت عربستان به دلیل دخالت مستقیم در جنایات و کشتار بی گناهان در کشورهای اسلامی نظیر سوریه، عراق و لبنان و حتی روسیه حمایت می‌کنیم و به دولت عربستان هشدار می‌دهیم که اگر دست از مزدوری اسرائیل و متحجرین تکفیری برندارد، جبهه مقاومت را علیه خود بسیج خواهد کرد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، مرگ جلاد صبرا و شتیلا را به ملت مظلوم فلسطین تبریک و عدم شرکت مسئولان کشورها در مراسم تدفین او را نشانه انزوای دولت غاصب و اشغالگر قدس دانست.
حبیبی همچنین با مثبت ارزیابی کردن سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان، عراق و سوریه و اظهار امیدواری از دستاوردهای این سفر در ایجاد هماهنگی و همگرایی بین این کشورها در مسائل منطقه و مقابله با تروریسم و خشونت از تجلیل مقام عماد مغنیه توسط وزیر امورخارجه تشکر کرد.
وی با استقبال از سفر ریاست جمهوری به استان‌ها و آثار آن در حل مشکلات مردم، تأکید کرد: دولت از وعده‌های غیرعملی و قبول طرح‌های فاقد توجیه اقتصادی و کارشناسی و مساعدت‌های حساب نشده فردی در این سفرها پرهیز کند تا مشکلات گذشته تکرار نگردد.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به شروع برنامه اقدام توافقنامه ژنو از 30 ژانویه، اظهارداشت: دولتمردان باید با هوشیاری، مراقب توطئه غرب علیه ملت ایران باشند تا با اطلاعات غلط نتوانند بهبود وضعیت اقتصادی کشور را در گروی بهبود رابطه با غرب جلوه دهند و بدانند که توصیه رهبرمعظم انقلاب مبنی بر تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تنها راه حل مشکلات فعلی اقتصادی است و تا دولت مسیر اقتصاد مقاومتی را طی نکند و به استحکام ساخت درونی نظام بیش از گذشته نپردازد، بر مشکلات غلبه نخواهد کرد.
حبیبی در پایان، شروع آرایش سیاسی گروه‌ها برای انتخابات آینده را مفید اما ورود دولت به موضوع انتخابات آینده را تکرار اشتباه دولت‌های گذشته دانست و تأکید کرد: دولت باید به جای پرداختن به مباحث انتخابات آینده و جبهه‌گیری در مقابل نمایندگان منتقد، به دنبال حل مشکلات اقتصادی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باشد.

/2727

کد N67978

وبگردی