آفتاب

" نباید اجازه داد جمهوری آفریقای مرکزی به سومالی دیگری تبدیل شود"

" نباید اجازه داد جمهوری آفریقای مرکزی به سومالی دیگری تبدیل شود"

معاون رئیس اتحادیه اروپا اعلام کرد: جمهوری آفریقای مرکزی را باید از تبدیل شدن به یک سومالی دیگر حفظ کرد که این اقدام نیازمند نیروهای حافظ صلح در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، خشونت‌های اخیر در جمهوری آفریقای مرکزی باعث کشته شدن صدها تن شده است و این اقدام از زمانی صورت گرفته که این شورشیان در مارس 2012 کنترل جمهوری آفریقای مرکزی را به دست گرفتند.

همچنین مقام‌ها هشدار دادند که خطر بروز یک نسل‌کشی در یک کشور آفریقایی وجود دارد.

کریستالینا جورجیوا، معاون رئیس اتحادیه اروپا که دو بار از زمان بروز بحران به آفریقای مرکزی سفر کرده، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: مردم به شدت از وقوع درگیری‌ها و خشونت‌های فرقه‌ای نگران هستند چرا که آنها می‌ترسند این درگیری‌ها شدت یابد و خشونت‌ها ادامه پیدا کند.

فرانسه سال گذشته میلادی حدود 1600 سرباز را برای کمک به نیروهای حافظ صلح آفریقایی، به این کشور آفریقایی اعزام کرد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل قرار است ماه آتی میلادی گزارش سازمان ملل را در مورد حضور نیروهای سازمان ملل در آفریقای مرکزی و مقابله با شورشیان در این کشور تائید کند.

معاون رئیس اتحادیه اروپا اعلام کرد: گزینه عملیات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به نظر بسیار جدی می‌آید.

معاون رئیس اتحادیه اروپا در ادامه گفت: جمهوری آفریقای مرکزی شرایط بسیار بدی دارد اما هنوز شبیه به سومالی نشده است و القاعده، الشباب و بوکوحرام در این کشور رخنه نکرده‌اند بنابراین نیاز است که مابه سرعت وارد عمل شویم و از ورود این شبیه نظامیان و سوء استفاده آنها از شرایط نامساعد در آفریقای مرکزی جلوگیری به عمل آوریم.

جورجیوا قرار است میزبانی یک کنفرانس کمک‌رسان در مورد آفریقای مرکزی را روز دوشنبه هفته جاری در بروکسل بلژیک بر عهده داشته باشد.

این مقام مسؤل اتحادیه اروپا در ادامه گفت: جامعه اهداکننده بین‌المللی هم‌اکنون فرصت عمل دارد، چرا که جمهوری آفریقای مرکزی بیش از سایر کشورهای آفریقایی نیازمند کمک است و باید برای از میان برداشتن ضعف موجود در این کشور، جهانیان کمک کنند. این کشور آفریقایی چندین سال است که از سوی جامعه بین‌الملل با بی‌مهری و بی‌اعتنایی مواجه است.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد، یونیسف اعلام کرد که 23 کودک سرباز از دست گروه‌های شورشی آزاد شدند.

انتهای پیام

کد N67919

وبگردی