آفتاب

ائتلاف طرفدار مرسی نتایج همه پرسی قانون اساسی مصر را رد کرد

ائتلاف طرفدار مرسی نتایج همه پرسی قانون اساسی مصر را رد کرد

همشهری آنلاین: ائتلاف ملی طرفدار محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در بیانیه‌ای نتایج همه پرسی قانون اساسی جدید این کشور را رد کرد.

جهان > آفریقا- همشهری آنلاین:
ائتلاف ملی طرفدار محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در بیانیه‌ای نتایج همه پرسی قانون اساسی جدید این کشور را رد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری الرساله، ائتلاف ملی طرفدار مرسی متشکل از گروه اخوان المسلمین و دیگر گروه‌های سیاسی ضمن رد نتایج همه پرسی قانون اساسی جدید، بر ادامه اعتراض‌ها و تظاهرات مسالمت آمیز در سراسرکشور در حمایت از مشروعیت محمد مرسی و مخالفت با قانون اساسی جدید تاکید کرد.

این ائتلاف از هواداران اخوان المسلمین، احزاب و طیف های سیاسی و جوانان انقلابی مصر خواست در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کنند.

براساس گزارش کمیته عالی انتخابات مصر بیش از 98 درصد از افراد شرکت کننده در همه پرسی ، به قانون اساسی جدید رای مثبت دادند.

در کنار ائتلاف ملی طرفدار محمد مرسی ،برخی دیگر از احزاب از جمله حزب مصر قوی نیز همه پرسی قانون اساسی جدید را که در میان تدابیر امنیتی شدید برگزار شد ، تحریم کرده بودند.

بر اساس گزارش مراکز رای گیری، بیشتر افرادی که در همه پرسی شرکت کردند افراد سالخورده بودند زیرا پس از اینکه جنبش 6 آوریل همه پرسی را تحریم کرد، اکثریت جوانان مصری در آن شرکت نکردند.

از طرف دیگر سازمان شفافیت بین الملل هم از مسئولان مصری به دلیل دعوت علنی آنان از مردم برای دادی رای آری به همه پرسی انتقاد کرد.

این سازمان همچنین از رسانه‌های خبری مصر به سبب پوشش هدفمند خبرهای مربوط به رای گیری انتقاد کرد.

بر اساس گزارش وزارت کشور مصر ، نیروهای امنیتی در دو روز رای گیری، بیش از 350 نفر را به اتهام تلاش برای ایجاد اختلال در روند برگزاری رای گیری بازداشت کردند و دست کم 11 نفر هم در اعتراض ها و ناارامی ها در حین برگزاری همه پرسی کشته شدند.

کد N67880

وبگردی