آفتاب

راهکارهای سخنگوی فراکسیون ورزش برای استفاده بهینه از بودجه ورزشی کشور

راهکارهای سخنگوی فراکسیون ورزش برای استفاده بهینه از بودجه ورزشی کشور

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه بودجه ورزش در لایحه بودجه 93 کافی نیست، گفت: وزارت ورزش و فدراسیون‌ها برای رفع مشکلات خود از میانبرها استفاده کنند.

سیدهادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: اگر در لایحه بودجه، بودجه کمی برای ورزش دیده شده باشد، ما در مجلس نمی‌توانیم تاثیر فاحشی روی این بودجه بگذاریم، چون دولت، بودجه را با نگاه اینکه همه مسائل در آن دیده شده به ما ارائه می‌دهد و فرض هم بر این است که همه مسائل در بودجه دیده شده است.

او ادامه داد: آنچه دولت معتقد است این است که در بودجه 93، اعتبارات به صورت واقعی دیده شده یعنی اگر دولت می‌گوید 300 میلیارد تومان برای بخش ورزش اختصاص داده، همین 300 میلیارد تومان را به آنها تخصیص می‌دهد یعنی رقمی از آن کم نمی‌کند و یا مثلا نیمی از آن را به ورزش اختصاص دهد، با توجه به این رویکرد باید بپذیریم با کمترین تغییر بودجه را تصویب کنیم اما تا جایی که بتوانیم به ورزش کمک خواهیم کرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس خاطرنشان کرد: در اینکه رقابت‌های المپیک، آسیایی و جام جهانی فوتبال در سال آینده برگزار می‌شود، کسی تردید ندارد، اگر هم چنین بازی‌هایی در سال آینده نبود، باز هم باید به ورزش کمک می‌کردیم چون سرانه ورزشی ما در دنیا و منطقه پایین است و حتی از برنامه خودمان عقب هستیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: تعداد زیادی فضاهای ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که به اعتقاد من وزارت ورزش باید از میانبرها استفاده کند، استفاده از میانبرها به معنی این است که مثلا راه را برای واگذاری این فضاهای نیمه‌تمام باز کند، به علاوه کم کردن تعداد فدراسیون‌های ورزشی و کوچک‌سازی آنها در سطح سرزمین مطرح است و وزارت ورزش می‌تواند با الحاق فدراسیون‌هایی که چندین سال است که نتیجه‌ای نگرفته‌اند، اقدام به کوچک‌سازی کنند، همچنین وزارت ورزش باید به اقتصاد ورزش نیز توجه کند.

سخنگوی فراسیکون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تکیه ورزش به بخش خصوصی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، دولت باید دخالت خود را بر ورزش کم کند و به زیرساخت‌ها توجه بیشتری داشته باشد تا پاشنه ورزش بچرخد در غیراینصورت پاشنه ورزش نخواهد چرخید.

حسینی تاکید کرد: راه اصلی این مساله این است که پروژه‌های نیمه‌تمام واگذار شود؛ خیلی‌ها علاقه دارند فضاهای ورزشی بسازند، اما سود تسهیلات بانکی به قدری بالاست که به این سمت نمی‌رود، وزارت ورزش می‌تواند از پول‌هایی که دولت در اختیارش گذاشته، تسهیلاتی در اختیار بخش خصوصی قرار دهد، البته نه اینکه خود این پول را به بخش خصوصی دهد، بلکه آن را به عنوان بخشی از سود محاسبه کند و در اختیار بخش خصوصی بگذارد تا بخش خصوصی نیز با کمترین سود وام بگیرد.

او اضافه کرد: اگر این کار را نکنیم، به لحاظ سرانه دچار بحران می‌شویم و در دراز مدت نمی‌توانیم در بسیاری از ورزش‌ها مدال‌آوری داشته باشیم به همین دلیل وزارت ورزش باید از میانبرها استفاده و از پولی که در اختیارش است، استفاده بهینه کند.

این عضو فراکسیون ورزش در پایان با تاکید مجدد بر اینکه مجلس نمی‌تواند بودجه ورزش را خیلی زیاد کند، گفت: اگر بخواهیم بودجه ورزش را زیاد کنیم، باید از بخش‌هایی مثل تولید و آموزش و پرورش بودجه کسر کنیم که این مساله امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام

کد N67839

وبگردی