آفتاب

توافق برای خروج القاعده از فلوجه و آغاز عملیات ارتش در الرمادی

توافق برای خروج القاعده از فلوجه و آغاز عملیات ارتش در الرمادی

منابع عراقی از توافق قبایل فلوجه با گروه‌های مسلح برای خروج القاعده از این شهر و بازگشت تدریجی پلیس به فلوجه خبر دادند. این در حالی است که ارتش عراق امروز(یکشنبه) عملیات گسترده‌ای را در شهر الرمادی آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمد الدلیمی، یکی از رهبران قبایل الانبار اعلام کرد که سران قیابل این شهر با رهبران گروه‌های مسلح برای خروج این گروه‌ها از شهر فلوجه توافق کرده‌اند.

وی گفت: براساس توافق صورت گرفته گروه‌های مسلح از شهر فلوجه خارج شده و پلیس عراق به شکل تدریجی به فلوجه باز می‌گردد.

این در حالی است که پیش تر رئیس شورای استانداری استان الانبار اعلام کرد گروه‌های مسلح مذاکره با قبایل فلوجه برای پایان بحران موجود را رد کردند.

علاوه بر این ارتش عراق امروز عملیات گسترده‌ای را در برخی مناطق شهر الرمادی برای پاکسازی القاعده آغاز کرده است.

در همین حال دادگاه جنایی عراق امروز احمد العلوانی، نماینده استان الانبار در پارلمان این کشور را که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به طور رسمی به دست داشتن در اقدامات تروریستی در عراق متهم کرد.

علاوه بر این درگیری‌ها در مناطق مختلف استان سنی نشین الانبار ادامه دارد و بنا به گزارش منابع عربی،‌ارتش در شهر الرمادی ممنوعیت آمد و شد اعلام کرده و تمامی ورودی‌های این شهر بسته شدند.

همچنین شاهدان عینی در عراق اعلام کردند که در حمله هوایی به شمال شرق فلوجه دو تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در مصاحبه‌ای اعلام کرد آنچه در استان الانبار در حال رخ دادن است،‌ نه جنگ طایفه‌ای بلکه جنگ دولت عراق علیه القاعده است.

انتهای پیام

کد N67781

وبگردی