آفتاب

الجعفری: سوریه آزمونی برای سازمان ملل است

الجعفری: سوریه آزمونی برای سازمان ملل است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه سوریه معادله‌ای است که تمامی معادلات در سازمان ملل را بر هم زد، پرونده سوریه را آزمونی برای سازمان ملل و شورای امنیت دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفتگو با روزنامه سوری "البعث" اعلام کرد:‌ اوضاع موجود در سوریه آزمایشی برای سنجیدن اعتبار سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت است.

وی ادامه داد: سوریه در حقیقت معادله‌ای است که تمامی معادله‌های سازمان ملل را بر هم زد و بر اوضاع منطقه و جهان تاثیرگذاشت.

الجعفری در ادامه تاکید کرد: سازمان‌های بین المللی همچنان تحت فشار برخی از کشورهای ذی نفوذ اقدامات گلچین شده و مشخصی را در خصوص پرونده سوریه اتخاذ می‌کنند و این به رغم آن است که این سازمان‌ها خطر اوضاع سوریه برای منطقه و جهان را درک کرده‌اند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: راهکار سیاسی در مشخص شدن و پرده برداشتن نقش خرابکارانه عربستان،‌ قطر، ترکیه و سایر کشورهایی که ملت و دولت سوریه را هدف قرار داده‌آند، سهیم خواهد بود.

وی تاکید کرد: پرونده سوریه آزمونی برای سازمان ملل است و توازن جدیدی را در عرصه بین الملل ایجاد کرد که به ظهور قطب بندی‌های سیاسی‌ جدید انجامید.

الجعفری ضمن ابراز خوشبینی نسبت به آینده سوریه تاکید کرد: آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد هرگز بر عزم ملت سوریه در ساختن آینده‌ای روشن تاثیر نخواهد گذاشت؛ آینده‌ای که همه ما به آن افتخار خواهیم کرد و ثابت می‌کنیم که عمر تمدن سوریه هزاران سال است و آنچه که امروز دشمنان دور و نزدیک سوریه انجام می‌دهند هرگز نمی‌تواند به تمدن سوریه خدشه‌ای وارد کند.

انتهای پیام

کد N67744

وبگردی