آفتاب

اسد: ژنو2 برای تحویل قدرت به مخالفان نیست

اسد: ژنو2 برای تحویل قدرت به مخالفان نیست

رئیس جمهوری سوریه ضمن تاکید بر ضرورت بسیج توان کشورش برای رویارویی با تروریسم، اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر برگزار خواهد شد و در این باره تنها ملت سوریه تصمیم گیرنده هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با جمعی از نمایندگان پارلمان روسیه تاکید کرد: دمشق در نبرد با تروریست‌ها تنها از خود دفاع نمی‌کند بلکه از مردم کشورهای دوست خود نیز دفاع می‌کند.

وی گفت: مساله برکناری من از قدرت و تحویل آن به گروه‌های مخالف در ژنو2 مطرح نیست. اگر ما می‌خواستیم تسلیم شویم از همان ابتدا تسلیم می‌شدیم.

الکسندر یوشینکو، از نمایندگان پارلمان روسیه پس از این نشست به نقل از اسد گفت: انتخابات را در موعد خود برگزار خواهد شد؛ اکنون توان کشور باید برای رویارویی با تروریسم بسیج شود.

اسد به هیات روسی گفت: تنها ملت سوریه تعیین می‌کند که رئیس جمهوری کشور چه کسی خواهد بود و این کار از طریق صندوق رای خواهد بود. اینکه چه کسی در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری شرکت کند مساله‌ای است که ملت درباره آن تصمیم می‌گیرد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین از کمک‌های روسیه به ملت و دولت سوریه تشکر کرد.

هیات پارلمانی روسیه روز شنبه به دمشق سفر کرد که نمایندگانی از مجلس دوما و فدرال در آن حضور دارند و سفر آنها چند روز به طول می‌انجامد.

انتهای پیام

کد N67713

وبگردی