آفتاب

رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای مدیترانه

رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای مدیترانه

مسکو - ایرنا - سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که ناو موشک انداز روسی ˈپیوتر ولیکیˈ و ناو گشت زنی چینی ˈیان چنگˈ رزمایش مشترک در دریای مدیترانه برگزار می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت دفاع روسیه، ناوهای روسی و چینی پیش از این در همراهی کشتی دانمارکی حامل نخستین محموله سلاح های شیمیایی به نام ˈآرک فوتوراˈ مشارکت داشتند.

براساس این گزارش، خدمه ناو هسته ای موشک انداز ˈپیوتر ولیکیˈ روسیه و نیز ناو گشت زنی ˈیان چنگˈ چین قرار است به زودی تمرین های تاکتیکی مشترکی را در آب های مدیترانه برگزار کنند.

فرمانده ناوگان مدیترانه نیروی دریایی روسیه که در ناو موشک انداز هسته ای ˈپیوترولیکیˈ مستقر است، به تازگی از ناو گشتی چینی ˈیان چنگˈ بازدید کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه ، ملوانان نیروی دریایی روسیه در این بازدید با همکاران چینی خود درباره برگزاری رزمایش مشترک بحث کرده اند و بر اساس توافق به دست آمده میان طرفین تمرین مشترک آنان به زودی در این پهنه آبی برگزار می شود.

هدف از برگزاری رزمایش مشترک ملوانان روسی و چینی، ارتقای سطح ناوهای جنگی دو کشور برای برگزاری عملیات دوجانبه در بخش شرقی آب های مدیترانه اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، قرار است در این رزمایش دو طرف امکان برگزاری عملیات مشترک دریایی، مقابله با تروریسم و عملیات نجات را تمرین کنند.

ناو هسته ای موشک انداز ˈپیوتر ولیکیˈ روسیه و ناو گشتی ˈیان چنگˈ چین، (اسکورت) کشتی دانمارکی حامل نخستین محموله سلاح های شیمیایی سوریه را همراهی کردند که نخستین عملیات مشترک دریایی مسکو و پکن محسوب می شود.

اروپام/518 **1010
کد N67650

وبگردی