آفتاب

مدیر خبر شبکه ای تی وی پاکستان: توطئه غرب علیه برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران شکست خورد

مدیر خبر شبکه ای تی وی پاکستان: توطئه غرب علیه برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران شکست خورد

اسلام آباد- ایرنا- مدیر خبر شبکه تلویزیونی ای تی وی پاکستان گفت: توطئه غربی ها برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران و ایجاد ابهام درباره ماهیت برنامه های صلح آمیز هسته ای این کشوردرپی توافق ژنو با شکست روبه رو شد.

ˈمحمد افضل باتˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: دولت ایران با اقتدار تمام در برابر طرح های شیطانی قدرت های استکباری ایستاد و همانطور که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند؛ آمریکا باید به رویکرد خصمانه خود در مذاکره های هسته ای میان تهران و گروه 1+5 پایان دهد.

این مدیر رسانه ای در پاکستان یادآورشد: توافق هسته ای ژنو مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه و استفاده صلح آمیزاز فناوری هسته ای را تایید کرد.

رییس ˈاتحادیه فدرال روزنامه نگارانˈ پاکستان گفت: دولت های غربی نهایت تلاش خود را برای بی ثبات کردن ایران از طریق تحریم های غیرقانونی علیه این کشور انجام دادند ولی آنان (غرب) مجبور به تغییر رویکرد تهاجمی خود نسبت به دولت و مردم ایران شدند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها باید رویکرد سیاسی منفعلانه خود نسبت به ایران را تغییر داده و به حقوق اساسی این کشور احترام بگذارند ، افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به پیروی از مفاد توافق هسته ای ژنو متعهد است.

محمد افضل گفت: ایران، تنها کشور اسلامی در جهان است که همواره در برابر زیاده خواهی و سلطه قدرت های استکباری مقاومت کرده و این کشور تا به امروز نیز موجودیت رژیم نامشروع صهیونیستی را نپذیرفته است.

مدیرخبرشبکه تلویزیونی ای تی وی پاکستان ادامه داد: غربی ها متوجه شده اند که جمهوری اسلامی ایران یک کشور مقتدر بوده و هرگز در بحث فناوری هسته ای تحت فشار کشوری قرار نمی گیرد.

رییس سابق ˈباشگاه ملی خبرنگارانˈ پاکستان گفت: قدرت های غربی حتی برای جمع آوری به اصطلاح شواهد علیه ماهیت صلح آمیز انرژی هسته ای ایران شکست خوردند و در نهایت مجبور به مذاکره و توافق با دولت تهران شدند.

وی تاکید کرد: توافق هسته ای ایران سبب ثبات در منطقه و جهان بوده و ما ( پاکستانی ها ) به عملکرد هوشمندانه مقام های جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد موضوع هسته ای درود می فرستیم.

محمد افضل همچنین به سفر اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای منطقه و مسکو و دیدار با مقامات ارشد دولت روسیه اشاره کرد و گفت: مسکو نقش مهمی در بحث توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5 دارد. روسیه نیز همواره در برابر سلطه آمریکا در جهان مقاومت کرده و خواستار حفظ توازن قدرت در منطقه است .

آساق ** 1095 **1010
کد N67647

وبگردی