آفتاب

سیل هزاران پایتخت نشین اندونزیایی را آواره کرد

سیل هزاران پایتخت نشین اندونزیایی را آواره کرد

کوالالامپور – ایرنا – هزاران اندونزیایی در پی جاری شدن سیل در جاکارتا پایتخت این کشور برای فرار از خطرات ناشی از سیل به مکان های امن تر پناه بردند.

تاکنون پنج نفر براثر جاری شدن سیل در پایتخت اندونزی کشته شده اند.

به گزارش ایرنا، رسانه های اندونزی روز یکشنبه گزارش دادند حدود 10 هزار اندونزیایی در جاکارتا که دارای حدود 10 میلیون جمعیت است خود را به اماکن امن تر رسانده تا از آسیب های ناشی از سیل در امان باشند.

جاکارتا پایتخت اندونزی و بسیاری از مناطق این کشور به طور منظم توسط سیل در طول شش ماه از سال توسط سیل تهدید می شود و بسیاری از ساختمان ها زیر آب می رود.

براثر سیل اخیر و رانش زمین در اندونزی تاکنون بیش از 23 نفر جان خود را از دست داده اند.

سازمان مبارزه با بلایای طبیعی اندونزی اعلام کرده است تاکنون 10 هزار و 530 نفر در جاکارتا به دلیل خطرات ناشی از باران های سنگین جابجا شده اند.

اندونزی به طور منظم توسط سیل و رانش زمین در طول فصل پرباران تهدید می شود و تحت تاثیر این فصل قرار دارد. این سیلاب ها و رانش های زمین ناشی از تخریب محیط زیست و جنگل ها طی دهه های اخیر است.

اندونزی دارای بزرگ ترین جنگل ها در کشورهای جنوب شرق آسیا است به طوری که بیش از 100 میلیون هکتار آن را جنگل های بارانی تشکیل داده است.

افزایش تقاضا برای تهیه روغن نخل نیز موجب تخریب نگران کننده جنگل های استوایی در اندونزی شده است. برخی آمارها نشان می دهد در سال 2000 میلادی بیش از 103 میلیون هکتار جنگل در اندونزی وجود داشته در حالی که این میزان در سال 2009 میلادی به 88میلیون هکتار رسیده است.

میزان تخریب جنگل ها و منابع طبیعی در اندونزی، بالاترین میزان در جهان است و هر سال به طور متوسط یک و نیم میلیون هکتار از جنگل ها در این کشور تخریب می شوند.

آساق**د.م **1611
کد N67615

وبگردی