آفتاب

آتش‌سوزی در یک نیروگاه آمریکایی به تعطیلی آن منجر شد

آتش‌سوزی در یک نیروگاه آمریکایی به تعطیلی آن منجر شد

مقامات نیروگاه هسته‌یی هریس روز شنبه به دنبال یک آتش‌سوزی در تجهیزات الکتریکی این نیروگاه، آژیر این نیروگاه را به صدا در آوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صبح روز شنبه دود در این نیروگاه مشاهده شد و اپراتورهای نیروگاه در ایمنی کامل، نیروگاه را تعطیل کردند و اعضای آتش‌نشانی حاضر در سایت، بلافاصله واکنش نشان دادند. شعله‌ای مشاهده نشد.

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، آتش‌نشانان خارج از سایت نیز به عنوان پشتیبان خود را به محل حادثه رساندند، ولی نیازی به وجود آن‌ها نبود.

بازرسی از تجهیزات آسیب‌دیده نیروگاه نشان داد که این حادثه باعث تاثیر منفی روی عملیات ایمن نیروگاه نشده است.

مقامات این نیروگاه بعدازظهر از حالت هشدار خارج شدند و اعلام کردند که این نیروگاه تعطیل شده است و در شرایط ثابت قرار دارد.

فرانک پری، مسوول ایمنی عمومی نیروگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد دانستن این که در حال حاضر خطری، سلامتی یا ایمنی مردم را تهدید نمی‌کند و انتظار نمی‌رود که تهدید کند، بسیار مهم است. واکنش سریع و درست آژانس‌های دخیل نشان می‌دهد که تیم مدیریت اضطراری ایالت کارولینای شمالی بسیار مجرب است و برای محفاظت از مردم، همواره آماده است.

در جریان این حادثه، مواد رادیو اکتیوی در هوا آزاد نشد. مقامات این نیروگاه گفتند که به محض این که تجهیزات تعویض شوند، نیروگاه فعالیتش را از سر خواهد گرفت.

کارکنان این نیروگاه تحقیقات درباره دلیل آتش‌سوزی را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N67425

وبگردی