آفتاب
بیانیه وزارت خارجه ایران به مناسبت ترور ابوالقاسم اسدی دریمن

ایران از همه ظرفیت‌هایش برای مجازات سریع عاملان ترور دیپلمات ایرانی استفاده می‌کند

ایران از همه ظرفیت‌هایش برای مجازات سریع عاملان ترور دیپلمات ایرانی استفاده می‌کند

وزارت امور خارجه ایران به مناسبت ترور دیپلمات کشورمان در یمن در بیانیه‌ای بر پیگیری جدی برای تعقیب، محاکمه و مجازات سریع عاملان این اقدام ضد بشری تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است:

»بسم الله الرحمن الرحیم

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی روز جاری در یمن را که منجر به شهادت ابوالقاسم اسدی دیپلمات کشورمان شد، به عنوان اقدامی ضدانسانی و تروریستی قویا محکوم می‌کند.

حادثه تروریستی در صنعا پایتخت یمن آن هم در هفته وحدت و فرخنده روزهای میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم) چهره خشونت‌طلب و افراطی گروه‌های تکفیری را نشان می‌دهد که تنها در راستای منافع و مصالح شوم دشمنان جهان اسلام در هدف قرار دادن وحدت و همبستگی امت اسلامی قرار دارد.

بدیهی است این گونه اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز، تنفر آحاد ملت‌ها و کشورهای اسلامی به خصوص مردم مسلمان یمن و ایران را از پدیده شوم تروریسم، خشونت و افراط و عاملان آن دوچندان خواهد کرد و انزوا و انزجار از گروه‌های افراطی و تروریستی و حامیان آن‌ها را در میان ملت‌ها و افکار عمومی منطقه و جهان به خصوص جهان اسلام تشدید خواهد کرد. از این رو جمهوری اسلامی ایران اقدام فوری همه کشورها و دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای محکومیت این گونه اقدامات تروریستی و اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای موثر برای ریشه‌کنی این معضل بین‌المللی را ضروری می‌داند.

وزارت امور خارجه از همه ظرفیت سیاسی و حقوقی خود در جهت پیگیری جدی این موضوع با مقامات دولت یمن برای تعقیب، محاکمه و مجازات سریع عاملان این اقدام ضد بشری استفاده خواهد شد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز تسلیت به خانواده گرامی شهید اسدی، برای آن شهید بزرگوار علو درجات و مغفرت الهی و برای خانواده بزرگوار ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌کند و اطمینان می‌دهد که این گونه اقدامات ضد اسلامی و مغایر اصول و ارزش‌های انسانی عزم و اراده کارگزاران دستگاه دیپلماسی را برای تلاش در جهت خدمت به منافع و مصالح کشور عزیزمان ایران اسلامی و پیمودن راه عزت و اقتدار امت اسلامی و در جهت پاسداشت خون پاک این شهید عزیز و همه شهدای گرانقدر کشورمان را راسخ‌تر می‌کند.»

ظهر شنبه افراد یک گروه تروریستی در یکی از خیابان‌های شهر صنعا پایتخت یمن به یک دیپلمات سفارت کشورمان حمله‌ور شده و قصد ربودن وی را داشتند که در پی مقاومت دیپلمات کشورمان، تروریست‌ها مبادرت به تیراندازی کرده و متاسفانه در پی این اقدام دیپلمات ایرانی شدیدا مجروح شد و به یکی از بیمارستان‌های صنعا منتقل شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام

کد N67389

وبگردی