آفتاب

تمجید بان کی مون از توافق مخالفان سوری برای شرکت در نشست ژنو 2

تمجید بان کی مون از توافق مخالفان سوری برای شرکت در نشست ژنو 2

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل تصمیم مخالفان سوری برای مشارکت در نشست ژنو 2 را مورد تمجید قرار داد و خواستار تشکیل هیئتی از ائتلاف مخالفان سوری برای مشارکت در نشست ژنو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، ساره کرکور سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری اعلام کرد: در رای گیری مخفی برای شرکت در نشست ژنو2 که در استانبول برگزار شد حدود 73 نفر مشارکت داشتند که از این مجموع 58 نفر با مشارکت در این نشست موافقت کردند و 14 نفر نیز مخالفت کردند. دو نفر رای ممتنع و یک نفر برگه سفید تحویل دادند.

احمد الجربا رئیس این ائتلاف پس از موافقت مخالفان با مشارکت در این نشست مدعی شد که هدف سرنگونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است.

از سوی دیگر جان کری وزیر خارجه آمریکا این تصمیم را شجاعانه توصیف و بر حمایت از مخالفان تاکید کرد.

سلیم ادریس رئیس موسوم به ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه نیز مدعی شد که هدف کنار زدن بشار اسد، آزادی بازداشت شدگان و گشوده شدن گذرگاههای برای ارسال کمک های انسانی به مناطق مختلف سوریه است.

این در حالی است که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل این تصمیم مخالفان برای مشارکت در نشست ژنو 2 را مورد تمجید قرار داد و خواستار تشکیل هیئتی از ائتلاف مخالفان سوری برای مشارکت در نشست ژنو شد و هدف را کاستن از رنجهای ملت سوریه توصیف کرد.

از سوی دیگر احمد معاذ الخطیب رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوری از تصمیم مخالفان برای مشارکت در نشست ژنو2 انتقاد کرد و از شیوه رای گیری که در این زمینه استفاده شده است انتقاد کرد.

کد N67384

وبگردی