آفتاب

اسد: ملت سوریه وهابی‌گری تکفیری را نمی‌پذیرد/ غرب درک درستی از اوضاع خاورمیانه ندارد

اسد: ملت سوریه وهابی‌گری تکفیری را نمی‌پذیرد/ غرب درک درستی از اوضاع خاورمیانه ندارد

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با علمای مسیحی خواستار توجه جامعه جهانی به خطرات وهابی‌گری تکفیری شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه این سخنان را روز شنبه در جمع هیاتی از کلیسای انجیلی (شاخه‌ای از کلیسای پروتستان) ایراد و تاکید کرد: تفکر وهابی تکفیری نه تنها برای سوریه خطر ناک است بلکه کشورهای منطقه و تمام جهان را نیز تهدید می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به فهم نادرست غرب از واقعیت‌های موجود در منطقه خاورمیانه اشاره و تاکید کرد که این نگرش باید اصلاح شود.

هیات‌ علمای مسیحی از کلیساهای آمریکا، سوئد، سوئیس، لبنان و سوریه و به ریاست امجد ببلاوی رئیس امور خاورمیانه کلیسای پروتستان آمریکا به دیدار رئیس جمهوری سوریه رفته بودند.

بشار اسد در ادامه تاکید کرد: ملت سوریه هرگز اندیشه‌های تکفیری وهابی که هیچ احساس قرابتی با آن ندارد را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، اسد در این دیدار تاکید کرد، ملت سوریه که از قرن‌ها پیش به بافت اجتماعی متوازن و وجود برادری و محبت در میان اقشار مختلف مردمش شناخته شده است،‌ هرگز تفکرات وهابی تکفیری که با آن غریب است را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

وی افزود: این اندیشه‌ها نه فقط خطری برای سوریه بلکه خطری برای تمام منطقه است و این به خاطر ارتباط مستحکم میان بافت‌ اجتماعی کشورهای مسلمان خاورمیانه است.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه اعلام کرد: یکی از مشکلات اصلی در مسیر تعامل آمریکا و غرب با مسائل جاری در خاورمیانه این است که بیشتر مسئولان آمریکا و غرب از درک صحیح واقعیت‌ها و ماهیت درست منطقه و منافع ملت‌های آن ناتوانند و بر اساس منافع خود و بدون اندیشیدن به منافع دیگر ملت‌ها عمل می‌کنند.

اعضای هیات مذکور نیز به نوبه خود ضمن اعلام همبستگی با ملت سوریه مخالفت خود با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه را اعلام و تاکید کردند که امیدوارند بار دیگر سوریه شاهد بازگشت آرامش باشد.

انتهای پیام

کد N67363

وبگردی