آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

روایت یک عضو کمیسیون تلفیق از تعامل مثبت دولت و مجلس در جلسات تلفیق بودجه

روایت یک عضو کمیسیون تلفیق از تعامل مثبت دولت و مجلس در جلسات تلفیق بودجه

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 93 با اشاره به بررسی لایحه بودجه در این کمیسیون گفت که فضای تعاملی خوبی در جلسات بین نمایندگان دولت و اعضای کمیسیون تلفیق وجود دارد و همچون گذشته لجاجتی در روند بررسی بودجه به چشم نمی‌خورد.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه برای دومین سال است در کمیسیون تلفیق حضور دارد، گفت: خوشبختانه فضای تعامل خوبی بین مجلس و دولت در کمیسیون تلفیق وجود دارد که ناشی از مواضع مثبت نمایندگان دولت در قبال اعضای کمیسیون تلفیق است.

وی افزود: در سال‌ گذشته اعضای دولت در پایین‌ترین سطح در جلسات کمیسیون تلفیق شرکت می‌کردند و تنها گاهی با اصرار اعضا، برخی وزرا جهت ادای توضیحات به جلسات می‌آمدند، ضمن اینکه فضای خصمانه‌ای در تلفیق حاکم بود به این دلیل که با توجه به این که بودجه را خود رئیس جمهور بودجه را تقدیم مجلس نکرده‌ بود، تصور نمایندگان این بود که به مجلس بی‌احترامی شده و بودجه با پیک به مجلس آمده است.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: در سال جاری بودجه در موعد قانونی و توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شد و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز در تمامی جلسات تلفیق به همراه مدیران کل این معاونت حضور می‌یابد، از طرف دیگر نوع ادبیات آقای نوبخت به نمایندگی از دولت این است که دولت پیشنهاددهنده بودجه است و نهایتا تابع تصمیم خرد جمعی و نمایندگانی است که نماینده 70 میلیون ایرانی و عصاره ملت هستند، این مواضع فضا را تلطیف کرده است.

این عضو کمیسیون تلفیق یادآور شد: با این اوصاف اگر در جایی هم دولت با پیشنهادی به صورت مستدل مخالفت می‌کند عموما نمایندگان هم با دولت هم‌نظر می‌شوند و مانند گذشته جنگ و دعوا اتفاق نمی‌افتد، در این دوره همچنین کارگروه‌هایی تشکیل شده که پیش از جلسات تلفیق با نمایندگان دولت لایحه را مرور می‌کنند.

وی با اشاره به تأثیر فضای مثبت کمیسیون تلفیق و تعامل دولت و مجلس در جریان بررسی بودجه آن را در نحوه تدوین و تصویب بودجه مؤثر دانست و گفت: در این شرایط فضا به سمت منطقی شدن پیش می‌رود و لج و لجبازی اتفاق نمی‌افتد و اگر پیشنهاداتی هم مطرح می‌شود با منطق و استدلال است در حالی که در سال‌های پیش گاهی لجاجت و مسائل غیرعلمی،‌غیرتخصصی و غیرفنی در روند رسیدگی به بودجه مورد توجه قرار می‌گرفت.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه جلسات کمیسیون تلفیق خارج از فضای تنش است و اختلافات با گفت‌وگو حل و فصل می‌شود، خاطر نشان کرد: این‌ها برای کشور خیر و برکت دارد و در راستای منویات رهبری است. مردم هم دیگر حال و حوصله تنش را ندارند،‌از تنش فراری هستند لذا ما امیدواریم این فضا به نفع مردم استمرار داشته باشد.

انتهای پیام

کد N67278

وبگردی