آفتاب
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

غفلت از وحدت جامعه اسلامی را به بیراهه می‌کشاند

غفلت از وحدت جامعه اسلامی را به بیراهه می‌کشاند

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: تمام مسلمانان و به ویژه عالمان و نخبگان دینی باید بر حفظ وحدت اسلامی تاکید کنند و غفلت از وحدت یقینا جامعه اسلامی را به بیراهه می‌کشاند و ظرفیت‌های جهان اسلام از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان این‌که «وحدت یکی از ضرورت‌های امت اسلام است» اظهار کرد: بحث وحدت هر از چندگاهی به صورت سمینارها و گفت‌وگو‌ها در جهان اسلام شکل می‌گیرد ولی این بحث بسیار مهمی است و نیازمند سرمایه‌گذاری و بحث بیشتری است، چرا که اساس دین اسلام وحدت است و تمام مذاهب باید به وحدت روی بیاورند.

وی تصریح کرد: خدای متعال در قرآن کریم تاکید می‌کند که اگر وحدت در جامعه اسلامی مورد توجه قرار نگیرد، امت اسلامی ظرفیت‌ها، توان و استعدادهای خود را در مسیر حذف یکدیگر به کار می‌گیرد و نتیجه‌اش آن می‌شود که دشمنان بر جهان اسلام غلبه می‌کنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: امروز به خوبی مشاهده می‌کنیم که با از بین رفتن وحدت جریان‌های تکفیری به وجود آمده که به ضرر جهان اسلام است و به وجود آمدن این پدیده نتیجه غفلت عالمان و نخبگان دینی از وحدت است.

وی ادامه داد: وقتی وحدت از بین می‌رود خونریزی بین مسلمانان زیاد می‌شود و مسلمانان به جان یکدیگر می‌افتند. پدیده‌ای مثل تکفیری‌ها که در جهان اسلام به وجود آمدند حاضر می‌شوند با کشور غاصبی همچون اسرائیل کنار بیاید، ولی با امت شیعه کنار نمی‌آید. پدیده‌ تکفیری باید از جهان اسلام حذف شود چرا که آنها از دین اسلام خارج شده‌اند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: وحدت به معنای برگزاری سمینار نیست، بلکه باید نخبگان و عالمان در برابر وحدت احساس مسئولیت کنند و از هر آنچه که به امت اسلامی آسیب می‌رساند دوری کنند. یکی از ضرورت‌های مهم اسلام حفظ وحدت است آن هم به صورت کاملا عملی. اگر سمینار و برنامه‌ای برپا می‌کنیم باید نتیجه عملی داشته باشد.

یوسفی‌مقدم اظهار کرد: امت اسلامی باید مشکلات خودشان را در مراکز علمی و فقهی حل کنند نه اینکه اختلافات را به بازارها و مراکز شهری کشیده و خونریزی به راه بیندازند. این کار عده‌ای که از اسلام خارج شده‌اند به نفع دشمنان تمام می‌شود و سایه استعمار را بر سر مسلمانان گسترده‌ می‌کند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم در ادامه با بیان این‌که «بعد از رسیدن به وحدت باید حقانیت دین اسلام را به سراسر جهان نشان دهیم» گفت: یکی از راه‌های به حقانیت رسیدن دین اسلام این است که ابتدا خود به وحدت برسیم، وقتی مسلمانان به جان یکدیگر بیفتند دین اسلام نمی‌تواند پیشرفتی کند، جامعه اسلامی باید یک فضای امن داشته باشد و ما با ایجاد فضای امن می‌توانیم وحدت و همدلی خود را به گوش جهانیان برسانیم.

یوسفی‌مقدم در پایان گفت: با وحدتی که داریم می‌توانیم به تبلیغ و ترویج دین اسلام و جذب غیرمسلمانان بپردازیم.

انتهای پیام

کد N67110

وبگردی