آفتاب

هرمل لبنان / پایتخت مقاومت، شهر شهدا

هرمل لبنان / پایتخت مقاومت، شهر شهدا

بیروت - ایرنا - شهر هرمل در دورترین نقطه شمال شرق لبنان و در 143 کیلومتری بیروت پایتخت این کشور قصه ای دور و دراز از مقاومت و شهادت دارد.

به گزارش ایرنا، مقاومت و شهادت، هرمل را در قلب مبارزات با تجاوزهای پیاپی صهیونیست ها علیه لبنان نشانده و امروز هم جنایتکاران تکفیری تروریست، صفحه ای دیگر به کتاب مقاومت و شهادت این شهر لبنانی افزودند.

سخن گفتن ازهرمل بسیار سخت است، شهری با 90 هزار جمعیت که با نشانه های مقاومت و شهادت آذین شده و در جای جای آن ، خیابان ها و کوچه ها تصاویر شهدا همچون ستاره ها می درخشند.



** امام موسی صدر و هرمل

محرومیت و نداری هم برغم موقعیت ممتاز نتوانسته است روح بلند مردم آن را خرد کند، اهالی این شهر پرچم مقاومت را که «امام موسی صدر» برافراشت ، همواره در اهتزاز نگاه داشته و این شهر را به پایگاه مقاومت تبدیل کرده اند.

بی علت نیست که امام موسی صدر اهالی شهر هرمل را شرف ، عزت ، کرامت و عظمت لبنان خوانده است.

از زمانی که انفجار «عین البنیه» رخ داد تاکنون نسلی از مؤمنین و جان برکفان امام حسین (ع) درهرمل پا به عرصه وجود گذاشته اند.

در سال 1975 میلای انفجار هنگام تمرین های نظامی نیروهای مقاومت وابسته به جنبش «محرومین» سبب به شهادت رسیدن تعدادی از جوانان مقاومت اسلامی شد.



** انقلاب اسلامی ایران و هرمل

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ندای این انقلاب در تمامی خیابان ها، محله ها و خانه های هرمل پیچید و این شهر به پایگاه مقاومت و سپر و شمشیری برای دفاع از اسلام تبدیل شد و مردم آن همواره به آن افتخار می کنند.

سال 2000 میلادی زمان آزادسازی جنوب لبنان ازچنگال اشغالگران صهیونیست فرارسید و باز نام هرمل در تاریخ بیش از 20 سال جانفشانی و ایثار می درخشد و آن به «شهر شهدا» مشهور شد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در توصیف این شهر گفت: هرمل تنها یک پایگاه پشتیبانی پشت جبهه نبود، هرمل یک شریک تمام عیار برای جنوب لبنان در نبرد، صبر، رویارویی و اهدای شهید برای آزادسازی جنوب بود.

تجاوز 33 روزه دشمن صهونیستی در تابستان سال 2006، باز در تمامی این روزها هرمل هدف تجاوزهای دایم جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار داشت و ده ها شهید اهدا کرد اما از پای ننشست وهمچون سروی رشید ایستاد.

اکنون شعله های آتش بحران سوریه زبانه می کشد، تروریست های تکفیری اهالی هرمل را هدف جنایات کینه توزانه خود قرار داده اند.

تروریست های تکفیری که حاکمیت لبنان را تهدید می کنند هرمل که به مرزهای سوریه و به شهر راهبردی القصیر نزدیک است، هدف قرار داده و این مردم بزرگ و مقاوم بار دیگر شهدایی را تقدیم کردند.

امروز هم حملات موشکی، شهدا ، زخمی ها و خرابی های ناشی از جنایات تروریستی مردم هرمل را مجبور نمی کند که هیچگاه در مقابل توفان ترورهای بی هدف سرخم کرده و از مواضع و اصول خود عقب نشینی کنند.

شهرهرمل که با حملات موشکی گاه و بیگاه مواجه است ، اخیرا شاهد یک انفجار تروریستی بود که به شهادت 3 تن و زخمی شدن بیش از 40 تن منجر شد.

هرمل برای تروریست های تکفیری به یک کابوس بزرگ تبدیل شده است چرا که مردم آن لحظه ای حاضر نیستند از حمایت از مقاومت و حزب الله دست بردارند.

در بیانیه گروه تکفیری تروریستی جبهه النصره که مسئولیت انفجار تروریستی در شهر هرمل را برعهده گرفت، آمده است که به « اردوگاه حزب الله» ضربه زده شد.

هرمل برای تروریست های تکفیری به یک مانع بزرگ تبدیل شده است چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود به آنها اجازه نمی دهد بتوانند از این طریق به شهر طرابلس و به سواحل جنوبی سوریه در دریای مدیترانه برسند.

آیا این ها برای اینکه هرمل هدف تروریست های تکفیری و صهیونیست ها قرار بگیرد، کافی نیست؟

خاورم ** 2024** 1324
کد N67078

وبگردی