آفتاب

هندوراس مجوز سرنگونی هواپیماهای مشکوک را تصویب کرد

هندوراس مجوز سرنگونی هواپیماهای مشکوک را تصویب کرد

مادرید- ایرنا - کنگره هندوراس روز جمعه ، قانونی را تصویب کرد که به نیروی هوایی اجازه می دهد که با هدف جلوگیری از ترافیک کوکایین از طریق این کشور آمریکای مرکزی، هواپیماهای مشکوک حمل مواد مخدر را سرنگون کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپا پرس، به گفته مقامات، هندوراس مقصد بیشتر پروازهایی است که کوکایین را از آمریکای جنوبی، حمل می کنند. افزون بر این از سوی کارتل های مواد مخدر مکزیکی، این مواد از آمریکای مرکزی به آمریکا که مهمترین بازار مواد مخدر در جهان است، حمل و استفاده می شود.

قانون تصویب شده اشاره می کند که اگر یک هواپیما یا بالگرد، ناشناس باشد یا مجوز نداشته باشد، از طریق تحقیقات، ترغیب و در نهایت خنثی سازی نهایی تهدید و تحت استفاده تدریجی زور قرار خواهد گرفت. در این رابطه، قانون همچنین می گوید که دستور شلیک به سوی هواپیما یا بالگرد باید از سوی وزیر دفاع صادر شود.

ˈاسکار لوپزˈ نماینده حزب حاکم ˈملیˈ هندوراس که مسئول معرفی این پروژه بود در این رابطه گفت: این قانون برای مقابله رو در رو با مواد مخدر و جلوگیری از اینکه کارتل های مواد مخدر به کشور ما کوکایین وارد کنند، است.

هندوراس که درگیر سطح روز افزون خشونت های ناشی از قاچاق مواد مخدر است، از سوی سازمان ملل به عنوان کشوری که در آن بیشترین میزان قتل در جهان صورت می گیرد، قلمداد می شود. در این رابطه، در سال 2012 ، میزان قتل در هندوراس 85 قتل در هر 100 هزار نفر بود.

اقدام جدید، از سوی 85 نماینده کنگره تصویب شد. اکنون هندوراس قصد دارد که سه رادار برای رد یابی هواپیماهای حامل کوکایین که در خاک کشورش فرود می آیند، از اسراییل خریداری کند .

اروپام **1234**1514
کد N66843

وبگردی