آفتاب

تداوم درگیری ها در استان الانبار عراق

تداوم درگیری ها در استان الانبار عراق

تهران-ایرنا- یک منبع پلیس عراق اعلام کرد که درگیری ها روز شنبه نیز در استان الانبار ادامه داشته است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از رمادی، این درگیری ها در حالی ادامه داشته که صدها خانواده خانه های خود را به دلیل خشونت ها در شهر الرمادی و فلوجه ترک کرده اند.

براساس اعلام این منبع پلیس که خواست نامش ذکر نشود،افزود: نیروهای امنیتی عراق در اطراف شهر فلوجه حدود 50 کیلومتری غرب بغداد مستقر شده اند و حملات خمپاره ای و توپخانه ای علیه مواضع تروریست های وابسته به القاعده را در چندین منطقه این شهر انجام دادند.

براساس گزارش ها، این حملات منجر به کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدند پنج تن دیگر شد. همچنین صدها خانواده خانه های خود را در دو شهر پرتنش استان الانبار ترک کرده و به استان های همجوار رفته اند.

این منبع پلیس عراق گفت: فلوجه چند روز برق نداشت و تقریبا خالی از سکنه بوده است. بیشتر مغازه ها و موسسات این شهر از ترس حملات تعطیل شده اند.

بر اساس این گزارش، در داخل شهر فلوجه شماری از تروریست های وابسته به القاعده در بخش های مرکزی حضور داشته اند در حالیکه شماری از عشایر حامی دولت عراق بخش های دیگری از این شهر را کنترل می کنند.

همچنین گزارش هایی از حملات بالگردهای ارتش به مواضع گروههای تروریستی در دو منطقه جنوبی فلوجه مخابره شده است. در شهر رمادی حدود 110 کیلومتری غرب بغداد، درگیری ها در مناطق جنوبی و شرقی میان نیروهای دولتی با حمایت قبیله نشینان با شبه نظامیان وابسته به القاعده ادامه داشته است.

بالگردهای ارتش عراق حملاتی را به مواضع تروریست های وابسته به القاعده در شهر خالدیه حدود 30 کیلومتری شرق رمادی انجام دادند.

از سوی دیگر افراد مسلح به یک کاروان 12 آمبولانس حامل مایحتاج پرشکی در یکی از جاده های اصلی در شهر رمادی حمله کردند که در این حمله چهار آمبولانس به آتش کشیده شد. به دنبال این حمله نیروهای ارتش عراق وارد عمل شدند و بقیه آمبولانس ها را نجات دادند.

افراد مسلح به یک خودروی ارتش در حدود 200 کیلومتری غرب بغداد حمله کردند که در این حمله یک افسر پلیس کشته و دو سرباز نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش ، خشونت های ماههای اخیر عراق نسبت به چند سال اخیراوج گرفت به نحوی که شمار کشته های خشونت های این کشور نیز افزایش یافت. براساس اعلام سازمان ملل حدود 8 هزار و 868 عراقی از جمله 7 هزار و 817 غیرنظامی در خشونت های سال 2013 عراق کشته شدند که بالاترین آمار کشته های سالیانه در چند سال اخیر بوده است.

مترجمام**9234**1010
کد N66758

وبگردی