آفتاب
/بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی/

مختاری: اولین جشنواره ملی شعر رسول مهربانی برگزار می‌شود

مختاری: اولین جشنواره ملی شعر رسول مهربانی برگزار می‌شود

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی از برگزاری اولین جشنواره ملی شعر رسول مهربانی، در سوم بهمن ماه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) خبر داد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری بعد از ظهر امروز، در نشست خبری در حاشیه‌ی برگزاری بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی شعر رسول مهربانی، گفت: تقریب باید از مراکز علمی دینی شروع شود، لذا با افتتاح دبیرخانه این جشنواره امیدواریم بتوانیم قدم‌های مثبتی برداریم.

وی ادامه داد: این جشنواره با نگاه تقریبی برای اولین بار در قم با حضور علما و اساتید برجسته‌ی حوزه‌ی علمیه قم برگزار می‌شود.

مختاری با بیان این‌که «حوزه‌ی علمیه نقش موثری در پیدایش نگاه تقریبی دارد» اظهار کرد: این جشنواره نخستین پدیده و اتفاق در حوزه‌ی علمیه قم است، زیرا در فضاهای حوزه‌های دینی نگاهی وجود دارد که اسلام با شعر و سرودن چندان صلح و آشتی ندارد. اما در فضای عمومی حوزه‌ی علمیه قم این نگاه وجود دارد که با شعر و هنر و ادب می‌توان حقایق را منتقل کرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی یادآور شد: بیش از 24 شاعر برتر و برگزیده جشنواره‌های شعر نبوی آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند که از همه‌ی آنها در این مراسم تجلیل خواهد شد.

مختاری با بیان این‌که «امیدواریم این جشنواره گامی در جهت خنثی کردن تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان باشد» افزود:‌ در زمانی که مسلمانان به حسب ظاهر با یکدیگر در حال جنگ هستند، اما در واقع یک عده سطحی‌نگر و جاهل به مبانی حصیر اسلام این رخنه و توطئه را ایجاد کرده‌اند که ماموریت آن از طرف استکبار جهانی است.

مختاری در پایان یاد آور شد: اولین جشنواره ملی شعر رسول مهربانی، سوم بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی یکی از چهره‌های سیاسی و مذهبی در موسسه اسراء در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N66751

وبگردی