آفتاب

نزدیک به 6/5 میلیون ایرانی مزین به نام، القاب و کنیه‌های پیامبر اکرم(ص)

نزدیک به 6/5 میلیون ایرانی مزین به نام، القاب و کنیه‌های پیامبر اکرم(ص)

آمار و اطلاعات پایگاه جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نشان می دهد قریب به شش میلیون و پانصد هزار ایرانی به نام، القاب و کنیه‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) نامیده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آمار و اطلاعات پایگاه جمعیت سازمان ثبت احوال کشور دو میلیون و 484 هزار و 715  ایرانی به نام محمد نام گذاری شده‌اند و در بین اسامی پیامبر اکرم (ص) نام‌های احمد با ثبت 756 هزار بار، عبدالله نزدیک به 322هزار بار ، رحیم بیش از 150هزار بار، یاسین 82361بار و نعمت قریب به 24هزار بار از فراوانترین اسامی ایشان است که در این پایگاه به ثبت رسیده است.همچنین نام‌های مصطفی با ثبت بیش از 406هزار بار و امین نزدیک به 202هزار بار از فراوانترین القاب حضرت ختمی مرتبت است که در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.

نام ابوالقاسم نیز با ثبت 95162 بار از فراوانترین القاب حضرت محمد مصطفی (ص) است که در این پایگاه به ثبت رسیده است.

محمد در لغت از واژه «حمد» بخاطر کثرت حمد و ستایش خداوند است. محمد آخرین فرستاده خدا، نام پیامبر گرامی اسلام (ص) است که خلق عظیم آفرینش و جمیع انبیاء در او جمع شده است «و انک لعلی خلق عظیم» رسول خدا (ص) فرمود: هرگاه بر فرزندتان نام «محمد» نهادید او را گرامی بدارید و در مجالس برایش جا باز کنید و بر او چهره در هم نکشید و نیز فرمودند:

«هیچ سفره‌ای نیست که بر آن کسی به نام احمد یا محمد حاضر شود جز اینکه دوبار در روز تقدیس می‌شوند هرکس را نام «محمد» باشد و حرمت آن در میان خانواده حفظ شود و با ذکر نام «محمد» همه بانگ صلوات سردهند، خداوند متعال اعضای خانواده را در درجات عالی بهشت مسکن می‌دهد تا جائیکه فرشتگان از درخشش نور آنها مبهوت می‌شوند.

همچنین کسانی را که نام «محمد» است اعمال آنها گم نمی‌شود و همواره مورد ستایش و تکریم مردم واقع می‌شوند و هر کس به «حمد خدا» مداومت نماید و شکر این نامگذاری بجا آورد خداوند متعال او را از لغزش‌ها مصونیت می‌بخشد و شوق عبادت و ریاضت را در او تقویت می‌کند و در روز قیامت در صف امت محمدی (ص) قرار می‌گیرد و از شفاعت آن بزرگوار بهره‌مند می شود. همچنین عظمت نام «محمد» به حدی است که صاحبان این نام از سوی فرشتگان حفاظت می‌شوند.

کد N66598

وبگردی