آفتاب
میرگلوبیات عنوان کرد

اصلاح قوانین بازدارنده و تصویب قوانین تشویق‌کننده گام مهمی در توسعه تولید

اصلاح قوانین بازدارنده و تصویب قوانین تشویق‌کننده گام مهمی در توسعه تولید

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: تأمین سرمایه در گردش و مواد اولیه تولیدکنندگان که به عنوان مهمترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان می‌شود، با پیگیری مسئولان شدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در حاشیه بازدید از چهار واحدی صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی کاوه ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری افزود: خلق هر حماسه مستلزم فراهم کردن شرایط و زمینه‌های لازم برای تحقق آن است و برای خلق حماسه‌ اقتصادی نیز لازم است در حوزه‌های مرتبط به فعالیت‌های اقتصادی حماسه‌سازی کرد.

وی توجه به تولید ملی و حمایت از صنعتگران را از جمله مقوله‌های مرتبط با حوزه اقتصاد دانست و اضافه کرد: ایجاد همدلی، اعتقاد و باور عمیق به تأثیر حمایت از سرمایه‌گذاری و توجه به تقویت تولید ملی موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در این میان نقش حیاتی دولت در حمایت از تولیدات داخلی بر هیچ کسی پوشیده نیست، ادامه داد: دولت یازدهم حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است چراکه اگر این مهم تحقق نیابد، وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نخواهد بود.

وی تصریح کرد: تقویت تولید ملی و برطرف کردن مشکلات کارآفرینان از جمله محورهای تحقق حماسه اقتصادی است که مورد انتظار رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: بر این اساس لازم است مسئولان با شناسایی و برطرف کردن مشکلات تولید، زمینه ارتقای تولیدات داخلی و حضور گسترده محصولات ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی را فراهم کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به قابلیت‌ها و پتانسیل سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان ساوه نیز گفت: شهرستان ساوه به دلیل برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور یکی از مناطق برتر در جهت تقویت اقتصاد کشور به شمار می‌رود که با وجود نیروی کارآمد و صنعتی می‌تواند در عرصه تولید و صنعت یکی از شهرستان‌های پیشگام کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان گفت: در شرایط فعلی اصلاح قوانین بازدارنده و تصویب قوانین تشویق‌کننده به امر تولید عامل مهمی در برطرف کردن مشکلات پیش روی تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

وی حل مشکل سرمایه در گردش و همکاری سیستم بانکی را خواسته عمده واحدهای تولیدی دانست و تصریح کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی مناسب و بانک‌ها نیز با همکاری سازنده با صاحبان صنایع، آنان را در تولید کالاها و توسعه صنعت یاری کند.

میرگلوبیات خاطرنشان کرد: تأمین سرمایه در گردش و مواد اولیه که به عنوان مهمترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان می‌شود، با پیگیری مسئولان شدنی است.

انتهای پیام

کد N66554

وبگردی