آفتاب

ارتقای بینشی و فضاسازی دینی دو تحول مهم جشنواره امام رضا(ع)

ارتقای بینشی و فضاسازی دینی دو تحول مهم جشنواره امام رضا(ع)

نشست مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در محل دفتر مرکزی این بنیاد در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد مهدی احمدی در این نشست، با تاکید بر این‌که «جشنواره بین المللی امام رضا(ع) باعث دو تحول مهم و اساسی در عرصه فرهنگی کشور شده است» گفت: ارتقای سطح بینش دینی و معرفتی مردم تحول مهمی است که در این جشنواره اتفاق افتاده است.

وی افزود: تهیه و تدوین دانشنامه امام رضا(ع)، تالیف و تولید انبوه کتاب‌ها با موضوع فرهنگ رضوی همچون صحیفه رضویه و به طور کلی تولیدات علمی و پژوهشی جشنواره امام رضا(ع)، پشتوانه معرفتی را برای مخاطبان و اقشار مختلف مردم فراهم کرده است.

فضاسازی دینی و فرهنگی، موضوعی بود که احمدی از آن به عنوان دومین تحول مهمی نام برد که جشنواره امام رضا(ع) ایجاد کرده است، وی در این زمینه اظهار کرد: این جشنواره به دنبال فضاسازی دینی و فرهنگی است. جشنواره‌ای که در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود و فرصت و فضای ابراز ارادت را به همه علاقمندان و ارادتمندان به ساحت امام هشتم(ع) فراهم می‌کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست پیشنهادهای مهمی هم برای دست اندرکاران جشنواره داشت و گفت: گنجاندن فصلی به عنوان معارف رضوی در دروس عمومی دانشجویان کشور ضروری است. درست است که امام رضا(ع) متعلق به همه است اما به دلیل حضور حضرت در ایران وظیفه ما ایرانی‌ها در برابر ایشان ویژه است و ما در وزارت ارشاد آمادگی داریم پی گیری‌های لازم برای گنجاندن این مواد درسی را با وزارت علوم انجام دهیم.

وی گنجاندن بندی با عنوان تلاش در راستای ترویج تفکر رضوی در ارزیابی مدیران را از اقدام‌های ضروری دیگری دانست که به زودی به عنوان شاخصی در ارزیابی مدیران توسط وزارت ارشاد اعمال می‌شود.

احمدی در این زمینه افزود: به اعتقاد ما هر مدیری در کشور تکلیف دارد که در زمینه جاری شدن تفکر رضوی در زندگی مردم بکوشد و این یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای ارزیابی آن مدیر خواهد بود.

فصلنامه فرهنگ رضوی به زودی علمی - پژوهشی می‌شود

در ادامه این نشست سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، با بیان این‌که «تاکنون سه شماره از فصلنامه فرهنگ رضوی منتشر شده است» ادامه داد: ما در حال طی کردن مراحل قانونی هستیم تا به زودی مجوز علمی و پژوهشی این فصلنامه را نیز دریافت کنیم.

به گفته دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سایت این بنیاد به آدرسwww.shamstoos.ir ارتقا یافته است.

وی تدوین دانشنامه امام رضا(ع) را از دیگر اقدامات در دست اقدام این بنیاد عنوان کرد و افزود: جلد اول دانشنامه امام رضا(ع) تدوین شده است و هم اکنون در مرحله ویراستاری قرار دارد.

علاوه بر آن انتشارات بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در هر ماه حداقل سه عنوان کتاب را منتشر می‌کند.

جعفری هم چنین از برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در 5 منطقه کشور در دوره دوازدهم جشنواره بین المللی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: ما به دنبال برپایی باکیفیت و تاثیر گذار این هفته‌ها هستیم و در دوازدهمین دوره جشنواره با حضور سخنرانان و مداحان و شاعران سرشناس و پرآوازه کشور و با برنامه ریزی دقیقی این هفته‌ها برگزار خواهد شد.

در این نشست هم چنین دکتر علی سروری مجد معاون اجرایی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد و دبیر کارگروه پژوهشی جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام دکتر مصطفی فقیه اسفندیاری رئیس هیات علمی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، زهرا سروآزاد معاون اجرایی، حجت‌الاسلام سیدی معاون فرهنگی و امیرداوود حیدرپور مسئول بخش بین الملل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و هم چنین محمد علی ندائی مدیر اجریی فصلنامه فرهنگ رضوی، به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

کد N66541

وبگردی