آفتاب

تشریح دستاوردهای سفر روحانی به خوزستان/ نوبخت: سفر آتی رئیس جمهور در حال برنامه ریزی است

تشریح دستاوردهای سفر روحانی به خوزستان/ نوبخت: سفر آتی رئیس جمهور در حال برنامه ریزی است

سخنگوی دولت از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای پیگیری و پیشبرد اهداف و برنامه‌های اعلام شده ریاست‌جمهوری در استان خوزستان خبر داد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت که صبح امروز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت تشریح دستاوردهای سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان صورت گرفته بود، با بیان اینکه وظیفه دارم از سوی رئیس جمهور و هیئت وزیران از مردم متدین و فهیم خوزستان به سبب عواطف صمیمانه‌ای که در این سفر نسبت به خدمتگزاران خودشان در دولت تدبیر و امید داشتند تشکر کنم، افزود: سفر به خوزستان بعد از سفرهای استانی ارزشمندی که در دولت‌های پیشین ادامه می‌یافت، می‌بایست به نوعی از نقاط مثبت دولت‌های قبلی برخوردار می‌شد و احیانا اگر کاستی‌ها و ضعف‌هایی در سفرهای قبلی بودند، برطرف می‌شدند تا از آن کاستی‌ها مصون بمانیم.

اهم سخنان سخنگوی دولت در ادامه به نقل از تسنیم می آید:

*یکی از نکات این سفر این بود که رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان عمدتا شنونده مسائل استان بودند تا متکلم وحده که در سخنرانی‌های عمومی اجرا می‌شود. البته در ورود رئیس جمهور به خوزستان بدون اینکه برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شده باشد، استقبال صمیمانه‌ای از سوی مردم، اقوام و عشایر صورت گرفت.

* پرهیز از ایجاد توقعات غیرمنطقی و مدیریت انتظارات مردم از نکته‌های مهم نخستین سفر استانی دولت بود. هر چند برخی مسائل فی‌البداهه مطرح می شد، اما آقای رئیس جمهور تاکید داشتند که در آن جلسه تحت فضای احساسی تصمیمی گرفته نشود و آثار قولی که به مردم داده می‌شود، لحاظ شود و مواردی که قابل اجراست مورد تاکید قرار گیرد.

* نکته دیگر آن بود که به جای آنکه مردم در خیابان‌ها پراکنده شوند و به صورت یکطرفه شاهد سخنرانی رئیس جمهور باشند، ترجیح داده شد که گروه‌های مرجع که مبین نظرات واقعی مردم هستند اعم از عشایر، ایثارگران و کارآفرینان صحبت کنند و رئیس جمهور شنونده صحبت‌های آنان باشد. علاوه بر آن نیز قبل از سفر به خوزستان از نمایندگان استانی این استان مطالبات لازم مردم را دریافت کرده بودیم.

* رویکرد دولت تدبیر و امید این است که وقت آنچنانی نداریم که روزهای هفته را نیز تعطیل کنیم. امروز هم می‌توانست روز تعطیل باشد و 4،5 روز کشور را تعطیل کنیم، اما این آثار سوء اقتصادی را به جای می‌گذاشت.

* در این سفر برای هر 27 شهرستانی که وجود داشت 33 طرح مشخص و 32 طرح برای عمران شهر و روستا در نظر گرفته شد. مبالغ اجرای این 33 طرح مشخص که ملهم از مسائلی بود که در استان وجود داشت، از نظر ریالی 529 میلیارد تومان و یک و نیم میلیارد دلار و 593 میلیون یورو تامین منابع شد که بخشی از آنها در سال 92 برای اجرا در اختیار است و بخشی از آن در سال 93.

* 21 طرح را برای بهداشت و درمان، 11 طرح با اعتبار 13 میلیارد تومان برای کشاورزی و 3 طرح با اعتبار 24 میلیارد تومان برای راه و بیش از 146 میلیارد تومان برای تامین آب شرب و آبرسانی به شهرستان‌های اهواز، خرمشهر و شادگان در نظر داریم، حدود 50 میلیارد تومان برای تاسیسات فاضلاب و 212 میلیارد تومان برای 17 طرح عمرانی از برنامه‌هایی است که بر روی آن هزینه خواهد شد. کارگروه ویژه‌ای برای چگونگی پیشرفت اهداف و برنامه‌های دولت برای خوزستان تعیین شده است.

* سفر آتی رئیس جمهور در حال برنامه‌ریزی است و به محض جمع بندی از نظر مکان و زمان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

* {درباره اینکه آقای شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور گفته بود که نامه‌های مردمی برای آخرین بار بود که در خوزستان جمع‌آوری می‌شد و قرار شد سامانه ارتباطی 111 جایگزین آن شود و همچنین استان‌های مرزی در اولویت سفرهای استانی قرار می‌گیرد} در خصوص نوآوری، گردآوری و جمع‌آوری نامه‌های مردم باید بگویم که سخن آقای شریعتمداری سخن درستی است که باید از ابزارهای درست استفاده کنیم. البته ما در این سفر نامه‌های زیادی تحویل گرفتیم که حتما بررسی خواهد شد.

219295

 

کد N66489

وبگردی