آفتاب
سخنگوی دولت:

کارگروه پیگری مصوبات استانی تشکیل می‌شود

کارگروه پیگری مصوبات استانی تشکیل می‌شود

جلوگیری از ایجاد توقعات غیر منطقی و همچنین مدیریت انتظارات مردم از دولت، محور مورد توجه رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان بود.

سخنگوی دولت از تشکیل کار گروهی برای پیگیری روند اجرا و پیشرفت طرح‌های مهمی که قرار است در خوزستان اجرا شود و چگونگی اختصاص منابع مالی آن خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد باقر نوبخت در نشست خبری ویژگی‌های نخستین حضور رئیس جمهور و اعضای دولت در استان خوزستان را تشریح کرد و از تشکیل کار گروهی برای پیگیری روند اجرا و پیشرفت طرحهای مهمی که قرار است در خوزستان اجرا شود و چگونگی اختصاص منابع مالی آن خبر داد.

سخنگوی دولت گفت: جلوگیری از ایجاد توقعات غیر منطقی و همچنین مدیریت انتظارات مردم از دولت، محور مورد توجه رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان بود؛ بنابراین آنچه در این سفر مطرح شد و از قبل جمع‌بندی کرده بودیم، طرح‌هایی بود که قرار است ظرف یک سال به بهره برداری برسد.

سخنگوی دولت با قدردانی از احساسات و عواطف خودجوش مردم خوزستان افزود: در این سفر برای ۲۷ شهرستان استان خوزستان ۳۳ طرح مشخص در بخش عمران شهری و روستایی تعیین شد که بخشی از این طرح‌ها ملهم از مسائل ملی است.

وی اختصاص ۵۲۸ میلیارد تومان معادل یک و نیم میلیارد دلار و برابر ۵۹۳ میلیون یورو برای اجرای این طرح‌ها را یاد‌آور شد و گفت: ‌دولت بجای افزودن به ۲۹۰۶ طرح ناتمام قبلی تصمیم گرفت ۳۲ طرح مشخص با منابع مالی تعیین شده ظرف ۱۴ ماه اجرا کند و به بهره‌برداری برساند که از این مجموع ۲ طرح به زمان بیشتری یعنی ۳ سال نیاز دارد که از آن جمله بخش کشاورزی است.

نوبخت همچنین اختصاص ۷۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بیمارستانی و ۱۳ میلیارد تومان برای بخش تربیت بدنی و ۵ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی را از جمله اعتبارات مصوب دولت برای عمران و توسعه خوزستان برشمرد و افزود: همچنین برای راه اندیشمک - باغ ملک ۲۴میلیارد تومان و تأمین آب شرب اهواز و آبرسانی به خرمشهر و آبادان که به طرح غدیر معروف است ۱۴۶ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

سخنگوی دولت اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای فاضلاب شهر اهواز و ۲۱۲ میلیارد تومان برای طرح‌های عمران شهری را یاد‌آور شد و گفت: بیش از ۱۰ طرح نیز با مشارکت بخش‌های غیردولتی در استان خوزستان اجرا خواهد شد.

سخنگوی دولت با گلایه از رسانه ملی در نحوه پوشش حضور رئیس جمهور در جمع مردم خرمشهر و استقبال مردمی گفت: ‌‌ای کاش رسانه ملی که در این سفر حضور داشت می‌توانست این افتخار ملی را که مردم آن منطقه داشتند به تصویر می‌کشید.

نوبخت با اشاره به اینکه مردم خوب، قدر‌شناس، مقاوم و رنج دیده خرمشهر و آبادان استقبال خوبی از رئیس جمهور کردند اما متاسفانه به خوبی به تصویر کشیده نشد.

وی در عین حال از تلاشهای صدا وسیما به ویژه مرکز اهواز که به طور کلی این سفر را به خوبی پوشش داد و زمینه ارتباط مجازی رئیس جمهور را با مردم از نقاط مختلف فراهم کرد، قدردانی کرد و افزود: ایکاش این صحنه‌های به یاد ماندنی نیز به تصویر کشیده می‌شد.

کد N66477

وبگردی