آفتاب

آواره شدن 500 هزار نفر در جریان درگیریها در سودان‌ جنوبی

آواره شدن 500 هزار نفر در جریان درگیریها در سودان‌ جنوبی

آواره شدن 500 هزار نفر در جریان درگیریها در سودان‌ جنوبی و هشدار درباره استفاده از کودکان به عنوان جنگجو از جمله تحولات مرتبط با این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرهان حق معاون سخنگوی سازمان ملل از آواره شدن نزدیک به 500 هزار نفر در جریان درگیریهای یک ماه گذشته میان دولت و شورشیان در سودان‌ جنوبی و ارسال کمک های بشردوستانه به بیش از 200 هزار نفر از افراد بی‌ خانمان خبر داد.

بر این اساس 86 هزار نفر از ساکنان سودان جنوبی به کشورهای همسایه فرار کرده، 46 هزار و 579 نفر در اوگاندا، 20 هزار و 624 نفر در اتیوپی و هشت هزار و 900 نفر در کنیا بوده و بر اساس پیش بینی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل احتمال می رود که شمار افراد بی خانمان تا اواخر ژانویه به 100 هزار نفر برسد.

خبر دیگر اینکه با بدتر شدن اوضاع در سودان جنوبی، معاون بان کی مون درباره استفاده از کودکان به عنوان جنگجو توسط  ارتش سفید در این کشور با هدف شرکت در درگیریها در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

درگیریها در سودان جنوبی از اوایل ماه دسامبر سال جاری آغاز شد. این درگیری ها در پی تصمیم سالوا کر رئیس جمهور سودان جنوبی برای برکناری معاون خود به اتهام تلاش برای کودتا آغاز شد.

کد N66463

وبگردی