آفتاب

آمادگی مخالفان بحرینی برای پذیرفتن راه‌کار جدی برای حل بحران کشور

آمادگی مخالفان بحرینی برای پذیرفتن راه‌کار جدی برای حل بحران کشور

مخالفان بحرینی در بیانیه‌ای ضمن اعلام آمادگی خود برای هر گونه حل و فصل جدی جهت پایان دادن به بحران سیاسی کشور تاکید کردند: راه‌حل سیاسی بحران در تحکیم اراده ملت بحرین به عنوان منبع قدرت نهفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی‌ پرس، مخالفان بحرینی روز جمعه در بیانیه‌ای در پایان تظاهرات خود تحت عنوان "نه به دیکتاتوری، آری به دموکراسی" اعلام کردند که آماده مشارکت در هر گونه حل و فصل جدی برای پایان دادن به بحران سیاسی در کشور هستند.

در این بیانیه آمده است: ما با هر راه‌حلی که عدالت، کرامت و برابری را به ارمغان بیاورد و بر شهروندان بحرینی به عنوان عضوی از وطنشان تکیه شود موافق هستیم.

مخالفان همچنین اعلام کردند که راه‌حل سیاسی بحران در تحکیم اراده ملت بحرین به عنوان منشا و منبع قدرت نهفته است.

در ادامه بیانیه مخالفان آمده است: ما همواره در صحنه حضور خواهیم داشت و طرفدار هر گونه راه‌حل واقعی و جدی هستیم و هرگز از عدالت، کرامت و حقوق اصلی ملت بحرین در هیچ شرایطی کوتاه نیامده و به جنبش‌ها و تظاهرات مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهیم.

گروه‌های مخالف بحرینی همچنین اعلام کردند که با هر گونه اقدام جدی و موثر که به نفع کشور باشد و به تحقق خواسته‌های ملت بحرین و برقراری دموکراسی و عدالت بیانجامد موافق هستند.

تظاهرکنندگان بحرینی در تظاهرات اخیر خود با در دست داشتن پرچم‌های بحرین و تصاویر بازداشت‌شدگان در جریان تظاهرات، شعارهایی از جمله "ما هرگز از حق خود کوتاه نمی‌آییم"، "دیکتاتوری را هرگز نمی‌پذیریم"، سر دادند.

بحرین از فوریه 2011 صحنه تظاهرات مخالفان برای ایجاد تغییرات سیاسی و برقراری دموکراسی در کشور بوده است و بر اساس برآورد اتحادیه بین‌المللی حقوق بشر از آغاز تظاهرات دستکم 89 تن کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N66423

وبگردی