آفتاب

صاعقه به تندیس مشهور ˈمسیح منجیˈ در برزیل آسیب رساند

صاعقه به تندیس مشهور ˈمسیح منجیˈ در برزیل آسیب رساند

مادرید- ایرنا- یک صاعقه ، به تندیس ˈمسیح منجیˈ مجسمه مشهور جهانی که در بلندی های شهر ریو دو ژانیرو برزیل قرار دارد آسیب رسانده و لطمه هایی به یکی از انگشتان و پایه مجسمه وارد کرده است .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، دفتر اسقف اعظم ریو دو ژانیرو در این رابطه گفت که این اتفاق هنگامی رخ داد که رعد و برق و بارش باران ، روز جمعه این شهر شرقی کشور را در بر گرفته بود و به رغم اینکه این مجسمه در قسمت بالایی خود یک میله برق گیر دارد،مانع از آسیب رسانی صاعقه نشد .

به گفته آژانس خبری برزیل ، صاعقه به طور مستقیم به یکی از انگشتان دست راست و به یک قطعه مرمر که در پایه مجسمه قرار دارد اصابت کرد .

مقامات برزیلی در این رابطه اعلام کردند که عملیات بازسازی این تندیس روز سه شنبه آینده آغاز می شود و هزینه آن ، 8/1 میلیون رئال برزیلی معادل با 566 هزار و 660 یورو برآورد شده است .

مجسمه مسیح منجی با 6/39 متر بلندی در سال 1926 میلادی و در ارتفاع 710 متری کوه ˈکورکووادوˈ ساخته شد.این مجسمه ، حالت ایستاده حضرت عیسی مسیح ( ع) را درحالی که دستان خود را کاملا باز کرده نشان می دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش انسانها در آغوشش است .

اروپام **1234**1856
کد N66404

وبگردی