آفتاب

امین‌زاده: آموزش و پرورش در نهادینه شدن فرهنگ حقوق شهروندی نقش بسزایی دارد

امین‌زاده: آموزش و پرورش در نهادینه شدن فرهنگ حقوق شهروندی نقش بسزایی دارد

معاون حقوقی رییس‌جمهور وزارت آموزش و پرورش را به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی بزرگ ارتباط با مردم دانست و گفت: این وزارتخانه در خصوص نهادینه شدن فرهنگ حقوق شهروندی و احترام به حقوق مردم نقش بسزایی دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) الهام امین‌زاده در نشستی با عنوان «آموزش حقوق شهروندی برای دانش‌آموزان کشور» با پیشنهاد ارائه گنجاندن مباحث حقوق شهروندی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در قالب داستان، طنز و شعر اظهار امیدواری کرد که دانش‌آموزان سراسر کشور و معلمان با ارتباط دوسویه بتوانند به حقوق شهروندی خود دست یابند.

وی افزود: منظور از گنجاندن حقوق شهروندی در کتاب‌های درسی سخت‌شدن کتاب‌ها نیست، بلکه این موضوع باید با ظرافت خاصی ارائه شود که هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان جذاب باشد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان این‌که «اولین الگوی دانش‌آموزان، معلمان هستند» گفت: هرچه قدر آموزگاران اطلاعات حقوقی بیشتری داشته باشند، بهتر می‌توانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان این‌که «آموزش حقوقی در کتاب‌های علوم انسانی مورد توجه قرار گرفته است» ‌ابراز امیدواری کرد که در رشته‌های غیر علوم انسانی از جمله ریاضی فیزیک و علوم تجربی نیز مباحث حقوقی ارائه شود.

دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست ضمن استقبال از همکاری این وزارتخانه با معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص حقوق شهروندی دانش‌آموزان، ظرفیت وزارت آموزش و پرورش برای دسترسی دانش‌آموزان به حقوق شهروندی را فراوان دانست و اظهار امیدواری کرد که با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این وزارتخانه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری نتایج مطلوبی بدست آید.

انتهای پیام

کد N66346

وبگردی