آفتاب

رییس مجلس سنای پاکستان در اجلاس مجالس کشورهای اسلامی در ایران شرکت می کند

رییس مجلس سنای پاکستان در اجلاس مجالس کشورهای اسلامی در ایران شرکت می کند

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه ˈجنگˈ پاکستان گزارش داد: سید ˈنیرحسین بخاریˈ رییس مجلس سنای این کشور قرار است در نهمین دوره اجلاس ˈاتحادیه مجالس اعضای سازمان همکاری کشورهای اسلامیˈ که بهمن ماه در ایران برگزار می شود ؛ شرکت کند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ اسلام آباد شنبه نوشت: قرار است نهمین نشست روسای مجالس پارلمانی اعضای سازمان همکاری کشورهای اسلامی (PUIC) روزهای 29 و 30 بهمن به میزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شود.

روزنامه جنگ نوشت: در گذشته رییس مجلس (پارلمان) ملی پاکستان در اجلاس اتحادیه پارلمانی کشورهای اسلامی شرکت می کرد.

در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مجموعا 9 نشست تخصصی در کمیسیون های مختلف برگزار خواهد شد.

به نقل از منابع خبری؛ با توجه به برگزاری مراسم پانزدهمین سالگرد تاسیس این اتحادیه مقرر شده مراسمی نیز برای بزرگداشت آن برپا شود که در همین راستا روسای هشت کنفرانس قبلی برای شرکت در این مراسم دعوت شده اند.

براساس این گزارش ؛ شعار اجلاس تهران مصوب در شورای سیاسی و اعضای ستاد برگزاری این اجلاس ˈمجالس اسلامی، همبستگی، عدالت و پیشرفتˈ خواهد بود.

علاوه بر اعضا و ناظرین ؛ از روسای مجالس کشورهای رواندا، نیجریه، بوسنی و هرزگوین، برونئی دارالسلام، دومای دولتی روسیه و کنگره ملی خلق چین نیز به عنوان میهمان افتخاری دعوت به عمل آمده است.

ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر ایران در اسلام آباد شب گذشته با سید ˈنیر حسین بخاریˈ رییس مجلس سنای پاکستان درباره سفر وی به تهران دیدار و گفت وگو کرد.

آساق ** 1095**1392
کد N66230

وبگردی