آفتاب

زاهدی مطرح کرد: کرمان از استان‌های عقب افتاده در توسعه گازرسانی

زاهدی مطرح کرد: کرمان از استان‌های عقب افتاده در توسعه گازرسانی

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در نشستی با ائمه جمعه شهرستان‌های کرمان و راور به ارائه گزارش عملکرد و بیان مسائل مختلف پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر،"محمدمهدی زاهدی" در این نشست با تبریک ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: برای ایجاد وحدت اسلامی باید ایثار و از خودگذشتگی زیادی به ویژه در بین علما باشد و بتوانند همدیگر را از باب علمی متقاعد کنند تا آنچه مصلحت امت اسلام است را بر زبان بیاورند.

وی افزود: افتخار می‌کنیم هم امام راحل و بعد از ایشان مقام معظم رهبری پرچمدار این حرکت هستند و مقام معظم رهبری همیشه تاکید بر وحدت داشته‌اند و متاسفیم از اینکه برخی جریانات تند افراطی سلفی و تکفیری امروز در لباس اسلام علیه اسلام گام بر می‌دارند.

زاهدی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: در این دوره از مجلس همه نمایندگان استان توافق بر توسعه استان دارند و علل مشکلات را این می‌دانند که استان براساس قابلیت‌هایش نتوانسته رشد کند.

وی بیان کرد: احساس امنیت در مردم وجود ندارد؛ میزان بیکاری در استان به ویژه در فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاست و جوانان در بحث های ازدواج، مسکن و ... مشکل دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان کرمان قابلیت‌های بزرگ و بی‌نظیری در کشور و حتی در منطقه دارد، اما اختلاف‌نظرهایی که در مسائل سیاسی استان وجود داشته موجب شده نتوانند به یک وحدت برای توسعه استان برسند و این امر بر کار اجرایی اثر می‌گذاشت.

وی افزود: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی نمایندگان استان کرمان هم پیمان شده‌اند که در صورت اختلاف سلیقه و تفاوت در باور سیاسی، باید برای توسعه استان پشت هم باشیم و در این مسیر همه تاکنون کمک کرده‌اند.

زاهدی گفت: نمایندگان کار خود را در دو زمینه استانی و حوزه انتخابیه آغاز کردند که در این راستا در بحث‌های استانی بزرگ‌ترین خطر برای استان و چالش بزرگ را کمبود آب دیدیم و با تلاش جدی در این زمینه انتقال آب از بهشت آباد و خلیج فارس مصوب و توانسته‌ایم موافقت دولت را بگیریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای توصعه صنعت استان بیان کرد: بزرگترین معادن سنگ آهن و مس خاورمیانه در استان کرمان وجود دارد اما تاکنون هیچ تولید فولادی در استان و هیچ ارزش افزوده‌ای برای تکان دادن اقتصاد استان نداشته‌ایم.

زاهدی با اشاره به تشکیل ستاد راهبردی توسعه استان در دولت گذشته ادامه داد: در قالب ستاد راهبردی، توسعه فولاد در استان را آغاز کردیم و در این راستا تا افق 20 سال آینده طراحی و کار براین اساس شروع کردیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 13 هزار میلیارد تومان پروژه فولاد در استان در حال سرمایه‌گذاری است که تا سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد و در راستای اجرای پروژه‌های جدید در سطح استان ایجاد زیرساخت‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

زاهدی افزود: استان کرمان در توسعه شبکه گازی یکی از استان‌های عقب‌افتاده کشور است؛ در این حوزه متوسط کشوری 72 درصد اما متوسط استان کرمان 56 درصد است و بخش هایی که در شهرستان کرمان گازرسانی نشده، جزو اولویت‌هاست.

وی بیان کرد: توسعه شبکه مخابراتی استان را پیگیری کرده‌ایم که مسوولان مربوطه قول داده‌اند طی یک سال آینده جاده‌های استان را پوشش دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌ها و انتقال صندوق بازنشستگی مس به کرمان اظهار کرد: در حال حاضر با شرکت مس برای اجرای دو پروژه بزرگ در استان به توافق رسیده‌ایم؛ همچنین به منظور راه‌اندازی دو پروژه بزرگ پتروشیمی در استان، با وزیر نفت مذاکره کرده‌ایم که اگر این صنایع راه اندازی شود، هر کدام حداقل 5 هزار اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: سعی کرده‌ایم تعامل خوبی با ائمه جمعه داشته باشیم و درخواست ما این است که نمایندگان را تنها نگذارید، شما می‌توانید با انتقال مشکلات و راه حل به ما و انتقال برخی مشکلات کشور به مردم موثر باشید و همه باید کمک کنیم دولت قوی جلو برود.

زاهدی با اشاره توافقنامه اخیر ژنو گفت: مذاکرات هسته‌ای کار بسیار سخت و سنگینی برای جمهوری اسلامی است؛ توافقنامه اخیر دارای یک چارچوب کلی بود که مجلس اشکالاتی را دید با وزیر امور خارجه مطرح کرد.

وی ادامه داد: جزئیات توافق در حال شروع شدن است و باید دنبال طرح جامع اجرایی باشیم و کارهای کنونی مقدمه‌ای برای اعتمادسازی بین دو طرف است و ما به عنوان مجلس به دولت اعلام کرده‌ایم به هیچ عنوان از حقوق هسته‌ای عقب نشینی نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم استقلال کشور خدشه دار شود و اینها خطوط قرمز ماست.

زاهدی گفت: خوشبختانه شورای عالی امنیت ملی هم موضوع را دنبال می‌کند و فعلا نگرانی نداریم و منتظر هستیم گام‌ها جلوتر رود تا اظهار نظر صریح و قاطع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برداشتن تحریم بانک مرکزی برای ما خیلی مهم است؛ ما از آمریکایی‌ها طلبکار هستیم، تحریم بانک مرکزی ناجوانمردانه است و از دولت می‌خواهیم در مذاکرات آتی این بحث را به عنوان اولولیت جدی در نظر گرفته و به صورت جدی مطالبه کند تحریم‌های ناجوانمردانه رفع شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان درباره روند اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: در نشستی که هفته گذشته رییس جمهور و دولتمردان با روسای کمیسیون‌های مجلس داشتند، اعلام کردیم فاز دوم هدفمندی حتما اجرا شود، اما به صورت تدریجی.

وی با اشاره به نظرات اعلام شده درباره حل مسائل اقتصادی کشور در این نشست، گفت: اعلام شد که یک بسته تدارک ببینیم تا همه مواردی که می‌تواند به عبور از این وضعیت کمک کند، در آن دیده شود.

زاهدی اظهار کرد: کار ماندگاری که دولت می‌تواند انجام دهد، راه‌اندازی نهضت سلامت در کشور است، زیرا مردم در این حوزه هم در زمینه پیشگیری و هم درمان مشکل دارند و هزینه‌ها کمرشکن شده است.

وی در ادامه در پاسخ به برخی سوالات ائمه جمعه در موضوعات مختلف اظهار کرد: در زمینه گستاخی برخی رسانه‌ها به مسائل مذهبی، مجلس واکنش نشان داده و از وزیر فرهنگ و ارشاد سوال کرده و امیدواریم دیگر چنین اتفاقی نیفتد و البته مجلس بی تفاوت نیست.

وی در پاسخ به نظر یکی از حضار مبنی بر رای مجلس به افرادی که در فتنه 88 مشارکت داشته اند، گفت: قطعا اگر ما به این افراد رای داده باشیم خیانت کرده‌ایم اما اینگونه نیست و کسانی که در فتنه بوده‌اند یا رای نیاوردند و یا رای آنها بسیار پایین بود.

انتهای پیام

کد N66015

وبگردی