آفتاب

سازمان ملل حمله انتحاری کابل را محکوم کرد

سازمان ملل حمله انتحاری کابل را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله انتحاری اخیر کابل را که به کشته شدن چندین تبعه خارجی از جمله چهار کارمند این سازمان منجر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای این شورا بر نیاز به محاکمه عوامل حملات تروریستی این چنینی تأکید دارند. شورای امنیت از تمامی کشورها خواست در این زمینه با مقام‌های افغان همکاری کنند.

حمله‌ی انتحاری به یک رستوران لبنانی مشهور در پایتخت افغانستان به کشته شدن 21 تن از جمله 13 تبعه خارجی منجر شد.

در بیانیه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه آمده است که اعضای این شورا بر نگرانی شدید خود نسبت به تهدید‌های طالبان، القاعده و دیگر گروه‌های مسلح علیه غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و نیروهای بین‌المللی در افغانستان تأکید دارند.

این شورا همچنین بر حمایت خود از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد تأکید کرد.

از سوی دیگر، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با تأیید خبر کشته شدن چهار تن از اعضای این سازمان در حمله‌ی انتحاری اخیر کابل اعلام کرد: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله اخیر در رستورانی در مرکز کابل را به شدت محکوم می‌کند.

در بیانیه‌ی دبیر کل سازمان ملل متحد آمده است: حملات این چنینی علیه غیرنظامیان کاملا غیرقابل‌قبول بوده و تعرضی آشکار علیه قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N65908

وبگردی