آفتاب

مقام اسلامی روسیه: تلاش های ایران برای ایجاد وحدت در جهان اسلام ستودنی است

مقام اسلامی روسیه: تلاش های ایران برای ایجاد وحدت در جهان اسلام ستودنی است

مسکو-ایرنا- ˈدمیر محی الدین افˈ معاون شورای مفتی های روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی این کشور) اعلام کرد: تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت در جهان اسلام و رفع اختلافات مسلمانان ستودنی است.

محی الدین اف روزجمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: ایران برای وحدت مسلمانان شیعه و سنی تلاش می کند و اقدامات این کشور می تواند الگوی وحدت بخشی در جهان اسلام باشد.

وی در این رابطه به تلاش های آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی رهبری در امور جهان اسلام برای وحدت مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش های شیخ تسخیری برای تقریب مذاهب اسلامی امروز از نیازهای بدیهی و بسیار مهم جهان اسلام است.

وی افزود: این اقدامات به ویژه برای جوانان و افرادی که خواهان زندگی درصلح و برقراری آرامش در جهان هستند، اهمیت دارد.

معاون شورای مفتی های روسیه گفت: موضوع وحدت اسلامی در شرایط کنونی جهانی اهمیت بیشتری یافته است.

محی االدین اف توضیح داد: رسانه های خبری روسیه و خارجی بیشتر اخبار خود را به خشونت ها و کشتار مردم به ویژه در منطقه خاورمیانه اختصاص داده اند و در این میان تلاش گسترده ای برای اسلام هراسی و علیه مسلمانان انجام می گیرد.

وی افزود: دشمنان اسلام از این وضعیت می خواهند برای اجرای نقشه های ضداسلامی خود و تشویش افکار عمومی و برانگیختن آن علیه مسلمانان استفاده کنند.

معاون شورای مفتی های روسیه گفت: در این شرایط علمای اسلامی وظیفه سنگینی برای ایجاد وحدت اسلامی و رفع اختلافات میان مسلمانان بر دوش دارند و باید با اقدامات خود الگوی مردم قرار گیرند.

وی هشدار داد: درصورتی که اختلافات میان مذاهب شیعه و سنی حل نشود این مساله باعث سوء استفاده دشمنان اسلام و جنگ خونریزی در بین مسلمانان خواهد شد و بخش قابل توجهی از جهان را ناامن می کند.

محی الدین اف گفت: برای تحکیم پیوندهای دوستی و وحدت میان مسلمانان فقط برگزاری کنفرانس ها و میزگردها کافی نیست و باید هر روزه در این زمینه تلاش شود و کشورهای اسلامی در این زمینه مسئولیت سنگینی برای سازماندهی حرکت های وحدت بخش در میان مسلمانان بر دوش دارند.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N65810

وبگردی