آفتاب

امام خمینی(ره): وحدت سرلوحه دعوت انبیا است

امام خمینی(ره): وحدت سرلوحه دعوت انبیا است

تهران - ایرنا - بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران فرمودند: من از خدای تبارک و تعالی می خواهم که این هفته وحدتی که در ایران تحقق پیدا کرد، این، به سال های وحدت، قرن های وحدت برسد و در سایه وحدت که سرلوحه دعوت انبیاست ما برسیم و گرفتاری ما همه رفع بشود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران امام خمینی در 22 دی 1360، در جمع گروهی از میهمانان کشورهای عربی در بیاناتی ضمن توصیه به وحدت سخنانی به شرح زیر ایراد کردند:



این از برکات اسلام است که ما را جمع کرده است و من امیدوارم که ما قدر این نعمت را، نعمت اسلام را بدانیم و خدمت کنیم به نوع بشر و خصوصاً، مستضعفین بشر و بالاخص مسلمین. و من از خدای تبارک و تعالی می خواهم که این هفته وحدتی که در ایران تحقق پیدا کرد، این، به سال های وحدت، قرن های وحدت برسد و در سایه وحدت که سرلوحه دعوت انبیاست ما برسیم و گرفتاری ما همه رفع بشود.

و همه آقایان می دانید که همه گرفتاری مسلمین از این اختلافاتی است که بینشان هست و این اختلافات موجب این شده است که هر طایفه ای با طایفه دیگر مقابل باشد و اسلام در مقابل این مطلب ایستاده است و دعوت به وحدت کلمه می کند و دعوت به اسلام، که سلم است در مقابل حق.

و من از خدای تبارک و تعالی می خواهم که این عید سعید را بر همه مسلمین مبارک کند و آن وقت مبارک است که همه مسلمین به تکلیف اسلامی خودشان عمل کنند و همه سران قوم، علمای اعلام بلاد و متفکرین بلاد برای تحقق دادن به آمال اسلامی جدیت کنند و فداکاری کنند؛ قلم ها در خدمت اسلام باشد و زبان ها در خدمت اسلام باشد و قدم ها در خدمت اسلام باشد تا اینکه ان شاء الله، آن چیزی که خدای تبارک و تعالی از علما خواسته است آن تحقق پیدا بکند.

و من این روز مبارک را بر همه مسلمین و خصوصاً شما آقایان تبریک عرض می کنم و ان شاء الله آن روز مبارک است که دور هم در مسجد اقصی باشیم و آنجا نماز بخوانیم.

[** یکی از میهمانان عرب زبان صحبت کردند. سپس امام فرمودند:**]

ان شاء الله که موفق باشید. و همه ما برای اسلام هستیم و هرچه داریم از اسلام است و همه برادر هستیم و باید با حقوق برادری با هم رفتار کنیم و همه ما مجاهد باشیم در راه اسلام، هرکس به هر توانی که دارد تا ان شاء الله مشکلات مسلمین در همه بلاد، در عراق، در سوریه، در لبنان، در فلسطین و سایر جاها ان شاء الله، حل بشود با کوشش آقایان و علما و متفکرین ان شاء الله.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

(صحیفه امام، ج15، 490-489)

سیام**1058 ** 1418
کد N65758

وبگردی