آفتاب
کارشناس مباحث اسلامی ترکیه:

جهان اسلام امروز نیاز بیشتری به وحدت دارد

جهان اسلام امروز نیاز بیشتری به وحدت دارد

آنکارا - ایرنا - ˈ احمد مختار ˈ نویسنده و کارشناس مباحث اسلامی و سیاسی ترکیه گفت: جهان اسلام امروز نیاز بیشتری به وحدت و یکپارچگی دارد.

این متفکر اسلامی ترکیه امروز - شنبه - در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستورات قرآن کریم ، خاتم النبیین و خاندان پیامبر (ع) بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان افزود: با وجودی که جهان اسلام در شرایط کنونی نیاز بیشتری به وحدت و یکپارچگی دارد، متاسفانه در عمل این چنین نیست.

وی به استقلال و حاکمیت ایران اسلامی اشاره کرد و افزود : متاسفانه برخی از حاکمان کشورهای اسلامی وابسته به کشورهای غربی از جمله آمریکا هستند و این امر از ایجاد وحدت بین کشورهای اسلامی ممانعت به عمل آورده است .

این محقق اسلامی به برخی از علمای اسلامی که به بیان اندیشه عمیق وحدت اسلامی در جهان اسلام پرداخته اند، اشاره کرد و گفت : وجود افرادی همچون ˈیوسف القرضاویˈ که معروف به ˈشیخ ناتوˈست و مانند او ، با خدمت به امپریالیسم و دشمنان اسلام مانعی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام شده اند.

مختار در ادامه گفت: امروز در برخی از بلاد کشورهای اسلامی شاهد اعمال تروریستی به نام اسلام هستیم که این امر نیز از وحدت مسلمانان جهان ممانعت به عمل می آورد.

این کارشناس مباحث اسلامی و سیاسی ترکیه تصریح کرد : امیریالیست و رژیم صهیونیستی با ایجاد اختلافات مذهبی بین مسلمانان جهان، مانع از ایجاد یکپارچگی امت اسلام شده اند و در این راستا نقش رسانه های غربی بسیار موثر بوده است.

وی با تقدیر از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در ایجاد وحدت بین شیعه و سنی دارد و رسانه های همگانی نیز باید در این راستا گام بردارند.

او با اشاره به اختلافاتی که در برخی از مذاهب اسلامی وجود دارد به نقش علمای دینی برای رفع این اختلافات اشاره و تصریح کرد: اندیشمندان و علمای دینی در نشست های خود می توانند این اختلافات را کاهش دهند و زمینه وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام را فراهم کنند.

وی عزت و شرف مسلمانان را در وحدت آنان دانست و اظهارداشت : ایجاد وحدت بین مسلمانان ، دشمنان اسلام را خوار و ذلیل خواهد کرد.

این نویسنده ترکیه ای در ادامه ابراز امیدواری کرد با اجرای دستورات قرآن کریم به زودی شاهد امتی واحد باشیم.

خاورم ** 230 **1515
کد N65699

وبگردی