آفتاب

واشنگتن مقابله با شورشیان روآندایی را خواستار شد

واشنگتن مقابله با شورشیان روآندایی را خواستار شد

واشنگتن از تیم سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو خواست، اقداماتش را برای مقابله با شورشیان هوتو در روآندا تشدید کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، راس فینگلد، فرستاده ویژه آمریکا در آفریقا بر موفقیت سربازان کنگویی با حمایت سازمان ملل در نوامبر سال 2013 میلادی در متوقف کردن شورشیان ام-23 در استان کیووی شمالی واقع در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو تأکید کرد و گفت: نیروهای کنگو برای آزادی روآندا نیازمند انجام همان اقداماتی هستند که برای توقف شورشیان ام-23 انجام دادیم.

وی افزود: واشنگتن به طور کامل از تیم سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو برای توقف شورشیان این کشور حمایت می‌کند و البته این نیروها باید اقدامات خود را علیه شورشیان روآندایی تشدید کنند.

این مقام مسؤل افزود: ضرورت دارد که تیم سازمان ملل و جمهوری دموکراتیک کنگو اقدامات خود را برای تحقق عملیات به منظور حمایت از اقدامات علیه نیروهای دموکراتیک برای آزادی روآندا دوچندان کنند.

پیش از این، شورای امنیت سازمان ملل به تیم این سازمان در کنگو این اختیار را داد که برای مداخله در عقب‌ نشاندن و مقابله کردن با شورشیان، 3000 سرباز را به کار بگیرد.

نیروهای دموکراتیک برای آزادی روآندا از چنگ شورشیان قبیله هوتو در این کشور حضور دارند؛ شورشیانی که بیش از 20 سال است کنترل کیووی شمالی را بر عهده دارند.

ارتش کنگو و نیروهای سازمان ملل عملیاتی را در اواخر سال 2013 علیه شورشیان انجام دادند و به توفیقاتی دست پیدا کردند.

انتهای پیام

کد N65669

وبگردی