آفتاب
عضو کمیسیون عمران مجلس

رفع تحریم‌ها تاثیری بر درآمدهای بودجه‌ای نخواهد داشت

رفع تحریم‌ها تاثیری بر درآمدهای بودجه‌ای نخواهد داشت

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: لغو تحریم‌ها موجب رونق اقتصادی و بهبود سرمایه‌گذاری و تسهیل در صادرات خواهد شد.

حمیدرضاپشنگ درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: لغو تحریم‌ها تأثیری در درآمدهای بودجه‌ای کشور نخواهد داشت و مجلس پیشنهادات درآمدی دولت را به طور معمول کم نمی‌کند، هرچند که کارشناسان اقتصادی و نمایندگان معتقدند 30 تا 40 هزار میلیارد تومان از درآمدهای بودجه محقق نخواهد شد.

وی در عین حال ادامه داد: لغو تحریم‌ها موجب رونق اقتصادی و بهبود سرمایه‌گذاری و تسهیل در صادرات خواهد شد، اما؛ تأثیر چندانی در بودجه ندارد؛ البته باید به این موضوع نیز اشاره ای داشته باشیم که در صورت لغو تحریم‌ها، در بودجه‌93 تجدیدنظر نمی شود.

وی افزود: معادل دلارهای نفتی بلوکه شده از سوی بانک مرکزی پول چاپ و خرج شده است؛ بنابراین دلارهای وارداتی در حساب بانک مرکزی بابت اسکناس‌های خرج شده بلوکه می‌شود از این رو تأثیری در بودجه نخواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: دولت در هزینه‌کرد منابع درآمدی مراقبت کند و پیش از تحقق درآمدها تخصیص انجام ندهد.

وی درباره‌ ارزیابی خود از واردات در کشورتصریح کرد: تصمیم‌های آنی و بدون منطق یکی از عوامل ایجاد رانت در واردات است؛ هنوز رانت در واردات محرز نشده است، اما؛ قطعا این موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی در عین حال ادامه داد: در حالی که اعتقاد داریم باید از دولت حمایت کنیم و تا امروز نیز این حمایت‌ها صورت گرفته است، اما؛ از طرفی بُعد نظارتی مجلس بر موضوعاتی مانند رانت به صورت دقیق وجود دارد. البته تا زمانی که وجود رانت در واردات محرز نشده است، نباید فضای کشور را آلوده کرد. برای از بین بردن فضای رانت در واردات باید به دولت زمان داد، ضمن این‌که از وزیر صنعت، معدن و تجارت انتظار پیگیری این موضوع را داریم تا فضا برای تولید ملی فراهم شود.

انتهای پیام

کد N65586

وبگردی