آفتاب

رییس جمهوری به توسعه گردشگری و مناطق آزاد نگاه ویژه ای دارد

رییس جمهوری به توسعه گردشگری و مناطق آزاد نگاه ویژه ای دارد

کیش- ایرنا- معاون امور مجلس و کنسولی وزارت امور خارجه گفت: رییس جمهوری به توسعه گردشگری و مناطق آزاد کشور نگاه ویژه ای دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، حسن قشقاوی در آیین معارفه رییس جدید نمایندگی وزارت امور خارجه در جزیره کیش افزود: وزارت امور خارجه برای همکاری هر چه بیشتر در بخش اقتصادی و گردشگری با سازمان منطقه آزاد کیش و تقویت روند ورود گردشگر خارجی به این جزیره آمادگی دارد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به هشت هزار روادید فرودگاهی از ابتدای سال جاری تاکنون در فرودگاه بین المللی کیش گفت: صدور این تعداد روادید،نشان دهنده فعالیت و رونق فرودگاه بین المللی کیش و ظرفیت این جزیره در جذب گردشگر خارجی است.

قشقاوی همچنین با اشاره به روند حرکت جزیره کیش در دوره جدید فعالیت منطقه آزاد گفت: با روحیه و پشتکاری که از آقای مونسان مدیرعامل این منطقه سراغ دارم، به آینده و رشد و توسعه جزیره کیش خوش بین هستم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه گفت: مأموریت اصلی کیش گردشگری است و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در هر روز از سال، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و ... را در کیش برگزار کنیم.

علی اصغر مونسان با بیان این که در گام نخست سعی داریم زمینه حضور فعال ایرانیان خارج از کشور در کیش را فراهم کنیم، اظهار کرد: ارتباطاتی نیز با سفارتخانه های خارجی درتهران صورت گرفته و دعوتنامه هایی ارسال شده است و با تحرک دستگاه دیپلماسی، امیدواریم که اتفاقات خوبی در همکاری های فی مابین صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر، رقابت های ورزشی تیم های ملی و باشگاهی در کیش و اردوی آنان در این جزیره افزود: قصد داریم برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری، جاذبه های گردشگری و امکانات کیش، نامه هایی به سفرای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها ارسال کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش در جهت تکمیل زیرساخت های رفاهی و گردشگری گفت: نقش وزارت امور خارجه و همکاری این وزارتخانه با سازمان منطقه آزاد کیش می تواند در جذب گردشگر خارجی به کیش موثر باشد.

در این جلسه مرتضی صیرفی به عنوان رییس جدید نمایندگی وزارت امور خارجه در کیش معرفی شد.

مرتضی صیرفی مسوولیت کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در مجارستان را در کارنامه کاری خود دارد.

پیش از این علیرضا مسافری رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در کیش را به عهده داشت. ک/12026 ** 1917
کد N65453

وبگردی